hétfő, július 06, 2009

Édeskömény fagylalt - áfonyával és pekándióval

Olyan iszonyatosan sokféle fagyi létezik, hogy az ember tényleg a böség zavarával küzd. Viszont nöböl vagyok, így kicsit telhetetlen is, meg a fantáziámait is izgatják az új ízek és kihívások. Bogarásztam a neten és elképesztö fagyi kreációkra leltem. Találtam fokhagymásat, céklásat, répást, olivást. Akkor gondoltam egy merészet, barátnöi segítséggel és a leveshez vásárolt édesköményt szemeltük ki a legújabb fagyihoz. Veszteni valónk nem volt, legfeljebb kidobjuk - gondoltuk. Olyannyira jól sikerült a bizarr fagylalt, hogy felkerül a fagyi-lapra. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy ennyire jó állagú fagyit még nem sikerült eddig készítenem. Igazi kihívás, minden ínyencnek és fagyi imádónak.




1 nagyobb édeskömény
1- 1,5 dl friss ananászlé
5 db szegfüszeg
pici darab fahéj
1 szem kardamom
1 e.k. méz

2 dl tejszín
egy löttyintás tej
1 vaniliarúd
2 tojás sárgája
2 e.k. cukor
250 g Mascarpone
2 maréknyi áfonya
2 maréknyi pekándió


Az édesköményt megtisztítottam, majd felkockáztam. Egy kisebb lábasba tettem és ráöntöttem az ananász levet és melléraktam a füszereket és a mézet. Teljesen szét föztem. Mellette kell állni és a vége felé folyamatosan kevergetni, mert a méz miatt hajlamos leragadni. Hagytam kihülni, majd szitán áttörtem. A tejszín a pici tejjel és a vanilirúddal felmelegítettem és kihütöttem. A tojás sárgákat a cukorral habosra kevertem, majd óvatosan a tejszínhez adtam és újra felmelegítettem, közben folyamatosan kevertem. Ezt is hagytam kihülni. A mascarponét habosra kevertem az édesköménypéppel. A teljesen kihült tejszínes, tojásos folyadékot habverövel felhabosítottam, majd hozzáadtam a mascarponét. Beletettem az apróra vágott áfonyát és pekándiót. Pille könnyü, levegös alapot kaptam, amit a fagylalt géppel a kívánt állagúra kevertem.

21 Comments:

szepyke said...

Nem ettem még soha édesköményt, legalábbis nem tudok róla... Hülye kérdés, de milyen íze van?

Ancsika said...

Szepyke, mint az édesköménynek :)) Tréfát félretéve; ebböl is csinálják többek közt a szélhajtó teát a gyerekeknek :)))
Enyhén ánizsos íze van! Olyan édeskömény izü!!!

Kata said...

Hihetetlen vagy:))

trinity said...

Nekem is bizarr elsőre, de hiszek neked: finom lehetett!!
Én az édesköményt csőben sütve nagyon szeretem....

Scofield said...

fiatalabbak nem emlékeznek már rá, de volt régen az az édesköményből készült torokfájás elleni szer, na olyan az íze. Nem a barna mixtura pectoralisra gondolook:)
A fagyi viszont nagyon dögös. és a löttyintés tej, csak úgy bele:) végre a csajok is kezdenek vállalkozni:)

Scofield said...

kicsit hím soviniszta lett:) elnézést:)

szepyke said...

Mixtura pectoralis és Faringosept, vagy hogy írták...
Másnapra kutya bajom nem volt, és a mixturát imádtam! Alkohol van benne, tudjátok?

Scofield said...

jaja , miért mit gondolsz mitől mosolygott minden gyerek:) igaz lehet a láztól is kipirosodni
:)

Vesta said...

Mian, látszik a fényképen a tökéletes állag, amiről írtál, nagyon guszta!

Scofield, az a hosszú, fekete, felcsavart medvecukor nem jut eszedbe az ánizsízről ? :)

Scofield said...

de az is megvan és a negróról ne is beszéljünk

Ancsika said...

Jaj, ne már!!!! Az édesköménynek nincs olyan íze, mint a Mixturának!!! Ne bomoljatok!!!! :)
Az édeskömény nagyon finom. Bár aki nem szereti, annak hiába is mondhatok bármit is. Kipróbálni és minden kiderül!! :)

Unknown said...

Ancsika!Pár héttel ezelőtt sikerült tejport találni,bioboltban,ahogyan ajánlottad is.Segítségedet köszönöm!Végre elkészülhetett a hokkaidó kalács,amit már nagyon régen szerettem volna megcsinálni.Szombaton meg kaptam még epret,abból pedig elkészítettem a hideg epres rétesedet,hihetetlen finom!Köszönöm a receptet,azt hiszem más gyümölccsel is ki fogom próbálni.Szép napokat kívánok neked!Remélem a kisfiaddal is minden rendben van!

murok marci said...

én már a leírásod alapján is teljesen rákattantam, nagyon szeretem nyersen, föves, sülve az édesköményt, miért ne lenne jó hidegen. (a teát viszont régen ki nem állhattam, csak amióta másformában is meg iesmertem, tudom megiinni - ezt kis biztatásnak szántam)...

Reni said...

Ez zseniális ötlet!
Nagyon szeretem az édeskömény ánizsos ízét, eszembe sem jutott volna ilyen kombináció, de egészen biztosan fantasztikus volt!

Chef Viki said...

Hihetetlen nőszemély vagy :-)

Micsoda ötlet!

Az édesköményről nekem is a gyerekköptető jut eszembe = még soha nem vetemedtem arra, hogy megkóstoljam :-D

Unknown said...

Izgalmasan hangzik így áfonyával és dióval, s tényleg nagyon szép lett az állaga.
Tavaly készítettem édeskömény-sorbet, akkor mandulakrém és őszibarack társult hozzá - nagyon szép hármast alkotva.

Garffyka said...

Bizarr, de nagyon finom lehet! Mint Max olivaolajos-sós fagyija :)

Ancsika said...

Edina! Örülök, hogy segíthettem! :)
Kisfiam már tökéletesen jól van, köszönöm kérdésed!!! :)

Noki! Várom a beszámolót!!!!!

erős ildikó said...

Húha! Nem semmi fantáziád van! Csak próbálom elképzelni az ízét...de fogalmam sincs, milyen lehet!:)

Deborah said...

Na én ezek után már mit írhatnék.. amúgy még csak magára is szeretem ropogtatni a köményt;) Van egy meglepim neked, két bejegyzéssel előbb.. csak elfelejtettem eddig szólni. További merész ötletek sikeres megvalósítását;)

Turák Kinga said...

azt hiszem, ma-holnap kipróbálásra kerül ez az ízbomba. :) fogalmam sincs, h milyen lehet, mivel még nem ettem édesköményt. :)
ha nem válik be a családnak, max, majd apránként megeszegetem. :)
az tuti, h első nekifutásra nem mondom meg nekik, h mi van benne :D