hétfő, július 13, 2009

Duplacsokis fagyi kardamommal és rumos mazsolával

Ez nehéz "szülés" volt, de megérte! Fogalmam sincs mi lehetett tegnap, de nem akartak fagyni a fagyik. Szepykével szinte együtt rágtuk a körmünket, hogy akkor most lesz fagyi, vagy nem!? Neki sem akarta a fagyija az igazságot, de aztán türlemünk rózsát, illetve fagyit termett. Az Ö fagyija hamarabb kész lett, mert még tegnap este feltette. Az enyém is megfagyott végre-valahára, de akkor már annyira besötétedett, hogy nem tudtam fotózni. Így nagyon nehezen, de meg tudtam menteni egy kisebb adagot, hogy közszemlére tehessem. Közelharcot kellett folytatni a családdal, de sikerült. Ma meg annyira meleg lett, hogy mire mindent elökészítettem a fotózáshoz, a fagyim szépen, csendben elkezdett olvadozni. Sebaj! Így is tetszik. Mit tetszik!?? Isteni finom! Aki nem hiszi, járjon utána!!!





2 dl tej
2 dl tejszín
100 g 78%-os étcsokoládé
3 tojás sárgája
3 e.k. cukor
1 cs. vaniliás cukor
2 kardamom mag
nagy marék mazsola
1/2 dl rum


A mazsolát 2-3 óra hosszára beaztattam a rumba. A tejet a tejszínnel felmelegítettem; beletördeltem a csokoládét, hogy felolvadjon benne. Félrehúztam a tüzröl, hogy hüljön. A tojások sárgáját krémesre kevertem a cukorral és a vaniliás cukorral. A kardamomot megszabídottam a kapszulájától és az apró magvakat porrá törtem egy mozsárban, majd a tejszínbe szórtam. A langyosra hült tejszínbe óvatosan belekevertem a tojáshabot, majd lassú tüzön addig kavargattam, míg el nem kezdett sürüsödni. Vízfürdöben teljesen kihütöttem, majd a fagyigépbe tettem, beleszórtam a leszürt mazsolát is. Nem volt neki elég, így a mélyhütöben fagyasztottam készre.


12 Comments:

Chef Viki said...

Ancsikám, ettől féltem! Jajajajaj!!! Kínzásból ötös :-)))

Tipp: tedd a kelyhet is a fagyasztóba, nem olvad olyan könnyen a fagyi benne!

szepyke said...

Megszületett kisjézus!
:DD

Igen,igen, az én poharam a fagyasztóban volt, van...
Különben egy nagy paca lett volna belőle. Hát, ezért megdolgoztunk!

Jól néz ki, ha én adok az enyémből, megkínálsz ezzel???:D

Wise Lady said...

Csodás!
A mozsaras kép is nagyon ott van.

Ancsika said...

Viki! már késö!!! :) Nincs mi megolvadjon! Jön a következö adag!!!

Szepyke! persze, hogy megkínálnálak!!! :) De majd csak a következöböl!!!

Lady! Köszi! :)

Limara said...

Már megint??!! Hozzád csak félve merek benézni, kínzás ez a sok gyönyörűség! Én is kérek fagyit!! :))

Andi/cuki said...

A csokifagyi a kedvencem,ez nagyon tutinak néz ki!

Ancsika said...

Marcsi, Andi! gyertek!!!! de ezt mondom minden alkalommal és me´g sem jön senki! :(

Andi/cuki said...

Szóval az előbb nem tudtam a házszámodat,caak azért nem csöngettem ,de a férjuram bűnbe ejtett a Carte d'Or-ral így este 9 tájt!:-)Tudod,ha ló(=Mian fagyi) nincs...

trinity said...

Azt meghiszem, hogy ez finom:)))

Gyöngyi said...

finom:)))

Scofield said...

kardamom vagy mi, nem rossz ötlet. a kávét is jól ízesíti

erős ildikó said...

Nagyon tetszik, hogy kardamom is van benne...no meg a duplacsoki!!:) Mennyei!