vasárnap, július 05, 2009

Török zöldséges csirke

A TV-ben figyeltem fel erre a receptere és már elsö hallásra szimpatikusnak tünt. Egyrészt, mert csirke és nem nehéz hús, másrészt pedig a rengeteg friss zöldség miatt. Igazi, könnyü, vitamindús, nem zsíros, mégis fantasztikusan finom. Kell ennél több egy laza, nyári ebédhez? Úgy elfogyott tegnap, hogy hírmondója sem maradt. Ez a legnagyobb elismerés egy szakácsnak. Egyöntetüen arra az álláspontra jutottunk, hogy ezt sürün fogjuk ismételni. A variációk száma végtelen.



1 csirke

olivaolaj
kömény
pirospaprika
só, bors
3 gerezd fokhagyma
2 kanál paradicsompüré

Zöldségek:
piros és zöld kaliforniapaprika
5 db paradicsom
borsó
répa
cukkini
krumpli


A csirkét feldaraboltam, és papírtörlövel leszárogattam. Elkészítettem a marináló levet: egy kisebb tálkában összekevertem az olajat, a fokhagymát, a paradicsompürét és a füszereket. Ezzel a kencével a kezemmel alaposan bekentem a csirke darabokat. Mondhatom azt is, hogy belemaszíroztam a pipi alkatrészekbe a szószt. Egy nagy tüzálló tálba egymásmellé fektettem a húsokat. Tetejét lefóliáztam és 180°-os sütöben 20 percig sütöttem. Ezalatt elökészítettem a zöldségeket: a parikákat felkockáztam, a paradicsomot cikkekre vágtam. A cukkunit is és a répát is kockáztam, majd a krumplit is. 20 perc után elöször a csirkére szórtam a parikát, majd a paradicsom gerezdeket, a cukkinit, borsót, répát, végül a krumplit. (szemet gyönyörködtetö, színkavalkád!) Picit megsóztam a tetejét, visszaigazgattam a fóliát és további 45-50 percig sütöttem. levettem a fóliát és a tetejét még kissé megpirítottam. Szívböl ajánlom kipróbálásra, mert biztos nem fogtok csalódni!




7 Comments:

Kata said...

Igazad van: ezekkel a hozzávalókkal a csalódás kizárva!:)

murok marci said...

nekem a legjobban a "pipi alkatrész" tetszik benne;-)

trinity said...

Tényleg tök jók a színei is!!!!Nem is csodálom, hogy elfogyott!

erős ildikó said...

Nagyon tetszik!

Ancsika said...

és nem mellesleg tényleg isteni! :)

Garffyka said...

Nagyon guszta, könnyű, finom, csak úgy kelleti magát! :D

Chef Viki said...

Vasárnap a színház előtt megszólalásig ilyet ettünk :-))

Micsoda véletlenek :-)))