csütörtök, július 16, 2009

Marcipános - narancsos mákfagyi

Aki már nagyon unja a fagyis posztokat, az kérem lapozzon! Egyszerüen nem tudom abbahagyni; kialakult nálam a totális fagyi függöség. Ha tehetném, egész nap csak fagyit gyártanék. És még rengeteg ötlet van a fejemben; nagyon sok ízt még ki kell próbálnom. Ma egész nap azon gondolkodtam, hogy miért is nem csináltam én még mák fagyit, amikor azt imádom a legjobban. Nem találtam választ. Valahogy elfelejtödött. Aztán tegnap este ránéztem a mákra és megvilágosodtam, hogy nekem fagyit kell belöle készíteni. Alig vártam, hogy haza érjek. Izzítottam a robotgépet, elökaptam a fagyigépet és megkreáltam életem eddigi legjobb fagyiját. Vagy mondtam már ilyet? Akkor hazudtam. Pedig nem állt szándékomban senkit félrevezetni. Azt hiszem a mai kreálmány megállná a helyét bármelyik fagyizóban és kanyarognának a hosszú sorok elötte. Már aki szereti a mákot. Én függö vagyok. Mák függö is. Legszívesebben holnap újra mákfagyi lenne, de muszály tovább lépnem, mert várnak az új kalandok.



3 tojás sárgája
3 e.k. cukor
2 dl tej
2 dl tejszín
125 g Mascarpone
1 narancs reszelt héja
1 maréknyi cukrozott narancshéj
3 e.k. mák
marcipán

Ugyanúgy indítottam, mint máskor: a tojás sárgákat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a langyos tejet. Feltettem a tüzhelyre és folyamatos keverés mellett, habosra, sürüre föztem. Kihütöttem. Belereszeltem a narancshéjat és hozzáöntöttem a tejszínt. A mascarponét géppel felhabosítottam és azt is beletettem az alapba. A nem túl finomra darált mákot is belekevertem. Most annyit változtattam, a jobb állag elérése érdekében, hogy betettem a mélyhütöbe, jó fél órára. Majd beleöntöttem a fagyigépbe és hagytam a gépet dolgozni. Amikor már láttam, hogy majd nem kész, beleszórtam a cukrozott narancshéjat és belereszeltem marcipánt. Semmivel nem díszítettem, mert ez most nem volt fontos. A maga valójában az, ami!


23 Comments:

Wise Lady said...

Ez már lassan kimeríti a közösség elleni izgatás bűncselekményt!

Ízlésszindróma said...

fúú, naggyon guszta, én is terveztem külön mákos és marcipános fagyit is, de még nem jött össze:)) de ezek így együtt, nekem nagyon bejönne:)

Lilahangya said...

Hu, de utos trio! tetszik!

lúdanyó said...

Nem semmi ez a fagyi :)

szepyke said...

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
és megint: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Mák. Jöhet! Minden mennyiségben!

És ez milyen jó lett. Mian, szerintem csinálj még fagyit, én most kicsit leálltam, mert megjött a barack és azt teszem el éppen, de én is jövök még! Addig csodálom a fagyijaidat!:D

Ancsika said...

Lady! azért nem fogom magam vissza! :) Vállalom a következményeket!!!

Ízlésszondróma, próbáld ki! Megéri! :)

Ancsika said...

Lilahangya! épp most jártam nálad; én meg ott csodálkoztam rá a fagyidra. :)

Ancsika said...

Lúdanyó! Köszi! :)

Ancsika said...

Szepyke!!! Mégsem kaptam s.barackot! :( Jó, azért gyártom tovább a fagyikat. Már vettem is hozzá ma valami gyümölcsöt. Bár a hétvégére telet ígérnek :(
Ha hoztál volna barcakot, kaptál volna mákfagyit!!! :)))

Mónika said...

Én meg várom, hogy megkapjam végre a fagyigépemet, addig is gyüjtögetem jobbnál jobb receptjeidet.:))

Chef Viki said...

Ez valami egészen hihetetlen...

Ancsikám, én világgá híznék Nálad :-)))

Szuper kreatív vagy, ezt meg külön csodálom!

murok marci said...

jaj ki sem bírom, pedig nekem csak jövö héttöl lesz lehetöségem fagyit készíteni. ugyan van egy fagyis könyvem, de el se kezdem olvasni, míg ki nem próbálom "életed eddigi legjobb fagyijai"-t. vagy lehet, hogy helyesebb lenne: "eddigi életed legjobb fagyijait?? ;-)

Ancsika said...

Mónika! aztán: hajrá!!! :)

Viki! áááááá! dehogy! Nem híznál egy cseppet sem!!!! :)
és köszi!

Nokedli! így igaz! Eddigi életem legjobbjai. Mert sosem lehet tudni, hogy holnap nem készül-e egy mégjobb!? Bár ezt a mait nehéz lesz überelni! :))

trinity said...

Ancsi, ez nem lassan meríti ki a közösség elleni izgatás kategóriáját,mint Wise Lady írja, ezen már túlléptél:DDD

Veszélyes, mert a mák az a leges-legnagyobb kedvenceim közé tartozik...
Nyalogatom a képernyőt:))
Mégse-inkább megyek a mélyhűtőhöz:DDD

Reni said...

nagyon!

Belly said...

Mian!
Meghalok itt a nagy magyar éjszakában,ebben a hőségben és akkor itt izgatsz holmi fagyikkal,ami MÁKOS és MARCIPÁNOS!!!!!Anyám!!!!Én is besorakozok a mélyhűtő elé:-D

Max said...

Ancsika!
Képzeld magadat a helyemnbe, én egész nap fagyit gyártok:-)

mák-málna, áfonya, ribizli én ezekkel szoktam variálni.

Ancsika said...

Trinity! izgatottan várom, hogy mikor reprodukálod!? :)

Ancsika said...

Reni! :)

Ancsika said...

Belly! no, azt nem venném a lelkemre!! :) Remélem tiszta már a képernyöd :))))

Ancsika said...

Max! hamarosan megbeszéljük, mikor állhatok be hozzád segédnek! :))

Garffyka said...

Ancsika, tudod, ez ... ez .... ez már teljeséggel felháborítóóó ... óóóóóó, hogy nekem egy nyalintásnyi sem jut a fagyicsodáidból ... brühühü
:D

Ancsika said...

Garffykám! vinnék az MP-re, de Max-al úgysem tudnám felvenni a versenyt! :))