péntek, július 10, 2009

Kerti zöldborsóleves

Imádom a kertem! Még azt sem felejtette el, hogy születésnapom van és megajándékozott egy számomra nagyon kedves ajándékkal. Ma reggelre annyi borsó ért be, hogy már lehetett belöle fözni igazi, friss borsólevest, így ez lett a szülinapi levesem. Emlékszem otthon régen, ha borsó szezon volt, mi Apukámmal mindennap követeltük a borsólevest. Szegény Anyu már szégyellte magát, ha valaki megkérdezte, hogy mit fözött; mindennap azt mondta: borsólevest. Szerintem azt gondolták, hogy biztos nem tud mást! De minket ez cseppet sem érdekelt. Most pedig már nagyon megbecsülöm azt keveset, amit a csepp kertem ad. Mert a frissböl készült leves nem említhetö egy lapon a fagyasztottból készülttel.




A világ legegyszerübb módján készül nálam. Semmi más nincs benne, csak a friss borsó, pár szál, nagyon vékony petrezselyem gyökér (szintén a kertböl). Rántás, füszerek és végül apró, vajas galuskák.

16 Comments:

Unknown said...

Kicsi szívem, kicsi szám Boldog Születésnapot kíván!!!♥

Unknown said...

A zöldborsólevesről: a kedvemért egyszer próbáld ki, hogy a petrezselyemmel pár szál kaprot is aprítasz, valami fantasztikus íze lesz és egyáltalán nem dominál benne a kapor. Én gyerekkorom óta így szeretem.

Marcsi said...

Szülinapod alkalmából kivánok nagyon sok-sok boldogságot erőben, egészségben, nagyon sok szeretetben.

szepyke said...

Tejföllel, citrommal.
Imádom!

lúdanyó said...

Boldog születésnapot!

trinity said...

Belekanalazhatok?:))

Még egyszer: boldog szülinapot!!!!

murok marci said...

kedves ancsi, isten éltessen sokáig,csak a füled ne érjen bokáig! ugye lesz majd még egy kis születésnapi torta is?

Unknown said...

Nagyon sok örömet és vidámságot kívánok szülinapodon és a többi napodon is!A friss borsóleves!De nagyon vágyom rá!

Wise Lady said...

Boldog szülinapot!
Ez a leves tényleg isteni, mi is nagyon szeretjük. Én még újrépát is szoktam tenni hozzá, de egyébként ugyanígy.

Nyafkamacska said...

Nagyon boldog szülinapot kívánok!
Gyertya is volt a fazék tetején? :-)

alchri said...

Drága Ancsa, isten éltessen, eröben egészségben!
Boldog szülinapot kívánok szeretettel!

Gizi said...

Nagyon Sok Boldog Születésnapot Kívánok!!!!

Imádom én is a borsólevest, főleg grízgaluskával.

Ancsika said...

Köszönöm szépen, mindenkinek! :)

Kata said...

Ideértem én is...boldog szülinapot kívánok!!!!

Renata Kalman said...

Boldog szülinapot kívánok!! Ezek szerint Rák vagy.

A levesedet meg nagyon megkóstolnám.

Ancsika said...

Kata! köszönöm szépen! :)

Reni! Neked is köszönöm! Igen, rák vagyok! Minden elönyével és hátrányával! :)