csütörtök, július 02, 2009

Petrezselymes bulgursaláta

Már több mint egy hete várakozik ez a recept a sorára, de mindíg akadályoztatva vagyok a posztolásban. Most bizonyára sokan fellélegeznek, hogy na végre nem csak sütemény. Bizony, bizony készül az én konyhámban más is nem csak édesség. Ez a könnyü, zöldségekkel teli, friss saláta egy remek vacsora volt.





200 g bulgur
6 paradicsom
300 g uborka
1 nagy cs. petrezselyem
1 citrom
2 t.k. pirospaprika
só, bors
6 e.k. olivaolaj


A bulgurt 400 ml forróvízzel leöntöttem, lefedtem és félretettem. 20 percig állni hagytam. Közben a paradicsomokat pár pillnatra forró vízbe mártottam, héjját lehúztam és kimagoztam. Az uborkát meghámoztam, szintén kimagoztam és mindkettöt felkockáztam. A petrezselmyet durvára metéltem. A zöldségeket és a citromlevet elkevertem az idöközben megpuhult bulgurral. Füszereztem sóval, borssal, pirospaprikával és hozzákevertem az olajat is. Tálalás elött lefedve mindenképp 1 órát a hütöben kell pihentetni.

10 Comments:

Chef Viki said...

Huh :-)) Hogy nem újabb merénylet a hátsóm ellen :-DD

Még nem ettem bulgurt! De ez a saláta igen megmozgatta a fantáziámat!

Unknown said...

Nagyon guszta, biztos ki fogom próbálni!

Gizi said...

Szia Ancsika!
Most jutottam ide és olvasom hogy Max kórházban volt. Jobbulást kívánok neki, és gyógyító puszit küldök, kérlek add át!!! Megint finomakat készítettél, lesz időm rögtön tüzetesen átnézem a recepteket.

szepyke said...

Én is bulgurt csináltam mára ebédre. Én nagyon szeretem, mert nagyon jól ötvözhető mindennel, és nagyon egészséges állítólag...

Scofield said...

semmi édesség?:)

trinity said...

Feladtad a leckét..azon törpölök, hol kapok bulgurt?????
Nagyon megkívántam....

Ancsika said...

Látom a bulgur nem jön be annyira, mint az édességek :))))

erős ildikó said...

Ez nagyon kedvemre való lett! Ma meleg van, s alig ettem valamit, csak dinnyét, no meg folyadékot vettem magamhoz. Most estefelé már egy ilyen saláta igencsak jól esne!

Gyöngyi said...

Szégyen, gyalázat, de nem ugrik be, mi az a bulgur?? Egy biztos, nagyon jól néz ki:)

Renata Kalman said...

A bulgurt nagyon szeretjük!
A leggyorsabban elkészülő köret, így sietős napokon nagy segítség!