csütörtök, július 09, 2009

Kérdezz! Felelek!

Kata és Belly voltak kíváncsiak arra, hogy melyik a 10 legkedvesebb növényem!

Hát nem vagyok valami könnyü helyzetben, azt hiszem. Már tegnap este kaptam a kérdést és azóta töprengek, mert legszívesebben azt írnám: MIND!
De, ha 10-et kell írni, akkor mégis csak fel kell állítani valamilyen sorrendet. És ez a nehéz, mert nem szeretném, ha bármelyik zöldség, gyümölcs, vagy virág megsértödjön, hogy nem került elökelöbb helyre. Nem is számozom be öket, csak felsorolom a legkedvesebbeket.




paradicsom - csak, ha édes! Szerencsére- az EU egyik elönye-, hogy még télen is hozzá lehet jutni nagyon finom, leves, édes, apró, holland paradicsomokhoz. Számomra megunhatatlan, mert még egy sima vajas kenyeret is mennyei étekké varázsol.

borsó - a megunhatatlan! Amikor borsó szezon van, képes vagyok mindennap borsó levest enni. Az utóbbi években, nagy bánatomra egyre kevesebb kerül az asztalunkra. Bár most boldog vagyok, mert elkezdtük szedni a saját termést a kertben.

tök és kapor - elválaszthatatlanok egymástól. Most, hogy leírtam röjöttem, hogy ez hülyeség. Csak annyira sokat szeretnék írni, hogy csalok közben egy kicsit. Szóval! a kapros, tejfölös tökfözi viszi a pálmát nálam. Meg a töltött tök, meg a kapor mártás, meg a ....... sorolhatnám, csak legyen belöle jó sok!

málna - amióta az eszemet tudom, azóta imádom. Pár évvel ezelöttig csak úgy ettem, hogy villával összetörtem és csak tömtem, tömtem, ameddig tartott. Ma már kiélvezek minden szemet, egyenként. És sütök vele rengeteget. Legalábbis annyit, amennyit csak tudok.

sárgabarack - amióta itt élek, azóta rögzült bennem, hogy nagyon meg kell becsülni a mi hazai gyümölcseinket, amik a Kárpát medence csodás klímájának köszönhetöen egyedülállók. Édesek, levesek, érezni a nap "ízét" rajtuk. Hiába a csodás kirakatok és festö vásznára kívánkozó, hívogatóan szépséges gyümölcsök, amikor csak savanyú, száraz valamibe harapsz gyümölcs helyett. Nagyon ritkán jutok francia barackhoz, ami valamennyire, de csak valamennyire megközelíti a mi csodás barackunkat. De az mégsem olyan, mint a magyar kajszi!

sárgadinnye - jó orrom van hozzá! Nagyon ritkán nyúlok mellé; biztosan azért, mert imádom. Jókat szoktam rötyögni magamban, amikor dinnyét válogatok: jó magyar szokás szerint szagolgatom, válogatom, amikor is a mellettem vásárló "tudatlan" háziasszonyok úgy néznek rám, mintha a Marsról jöttem volna. :) Mindíg megkérdezi a kiváncsibb fajta, hogy mi célból teszem ezt!? Elmagyarázom és a vége mindíg az, hogy az ö dinnyéiket is nekem kell kiválasztani. Még nem vert meg senki! :)

bazsalikom - egyszerüen szeretem. Már az illatát is. Az íze pedig, az egekbe emel. Amióta pedig az ananásszal léptettem házasságra, azóta egyenesen bomlok érte!

gyöngyvirág - a legkedvesebb virágom. Mindíg a tisztaság jut eszembe az illatáról. Sokáig a Dior gyöngyvirág illata lengett be. Ez sem volt véletlen.

napraforgó - órákig tudok bámulni egy napraforgó mezöt. Megnyugtat, gyönyörködtet. Amikor virágzik mindíg van a vázámban napraforgó. És a termését is szeretem rágcsálni.

kaktuszok - valamiért nagyon vonzódom hozzájuk, nagy gyüjteményem van belölük. Még télen is óvom, gondozom öket, amit azzal hálálnak meg, hogy rengeteg virágot nyitnak nyáron. Sajnos csak 1 napig engednek gyönyörködni a csodában.

Tovább is kéne adnom a stafétát, de inkább arra bíztatnék minden kedves idelátogatót, hogy ossza meg velünk a 10 legkedvesebb növényét! Én szívesen olvasnám!

12 Comments:

Kata said...

Mian, köszi a választ! Tudtam én, hogy nem könnyű választani; amiket te leírtál, én is szeretem mindet, csak volt, ami nem fért a 10-be...

erős ildikó said...

Nagyon tetszik a listád, mindent szeretek belőle! (Na jó, a kaktuszokért nem rajongok különösképpen, de párom imádja őket, így van bőven...:)

trinity said...

Én már egy napja vacakolok ezzel a posttal...Annyi mindent szeretek-virágot, zöldséget, gyümölcsöt...

Régen nekem is sok kaktuszom volt, de egy ebben jártas barátnőm mondta, hogy a a Feng Sui szerint az energiaáramlásnak nem tesz jót...Sajnálom, most már alig van 1-2 belőlük.....

Unknown said...

Én is imádom a gyöngyvirág illatát, még az itthoni légfrissítőm is gyöngyvirág illatú :)

szepyke said...

Gyöngyvirát! Ezt hogy hagyhattam ki az enyémből?

Unknown said...

Megértem,amit a sárgabarackhoz írtál!Hihetetlen mennyire hiányzanak az otthoni,fantasztikusan zamatos,ízletes gyümölcsök,zöldségek.Itt fönn,ahol mi lakunk,még annyi sincs,mint felétek.Csak irigykedve olvasom a gyümölcsös recepteknél írtakat.Málnához még nem volt szerencsém,eper,barack kilónként 5 euróért,ugyanennyi volt a piacon a borsó is.Maradt a mirelit borsó,málna,meg a sóvárgás.De azért epret többször vettünk,hiába olyan drága,valamit azért muszáj!Az hazai túró és tejföl úgyszintén nagyon-nagyon hiányzik.Szép napot nektek!

Ancsika said...

Kata! nagyon nehéz 10-et kiválasztani. Nekem is lett volna még böven!! :)

Napamátka! :)

Ancsika said...

Trin! Akkor lehet, hogy ezért vagyok ilyen szerencsétlen???? :)))

Ancsika said...

Csongi!
Szepyke!!! Ugye???? Megörülök érte! :)

Ancsika said...

Edina! Nem is gondoltam volna, hogy országon belül ilyen nagy különbségek vannak. Felénk van jó pár nagyon jó török zöldséges és sok hasonló dolgot tudok beszerezni náluk. Meg a parasztoknál a piacon.
Nekem az itteni tejföl pl. jobb, mint az otthoni. Na igen! a túró, az pótolhatatlan. Csinálj otthon! Jók a tejek hozzák :)))

Unknown said...

Kedves Mian,bizony igen nagy ország ez,kb. 4-szer beleférne Magyarország!Ez bizony nagy különbségeket jelent időjárásban,területi adottságokban.Gyönyörű részen lakunk,de csak hegy-völgy-erdő és hűvös és esős.Most is esik napok óta és 13 fokot mutat a hőmérő.Hát,nem túl ideális gyümölcs és zöldségérlelő idő!Már én is gondoltam túró készítésére házilag,csak nem tudom biztosan,hogy melyik tej lenne jó.Gondolom a zsíros és pár nap elterthatóságú ugye?Olvasgattam neten több féle receptet,Te mit ajánlanál?

Ancsika said...

Edina, mindenképp a 3,5%-os, friss tejet vedd hozzá!
Az idöjárás most nálunk is ugyanaz. Tiszta ösz a nyárban. Reménykedem, mert holnaptól már lassú felmelegedést ígérnek! :)