hétfő, július 27, 2009

Nagyon csokis sherbet rumosmeggyel és fehér csokival

Én is beálltam a sorba Ízbolygó és Vesta után , ezzel a frenetikus csokis csodával. Egyszerüen nem bírtam magammal, amikor megláttam. Próbáltam én hadakozni, de valami kényszer hajtott, hogy ezt is ki kell próbálnom. Az eredmény: nagyon markáns, inkább keserü, mint édes, jeges csoda. Én rumos meggyel és még plusz fehér csokival tettem teljessé az élvezeteket.



1/2 l tej
10 dkg barna cukor
5 dkg holland kakaópor
11,5 dkg 80%-os étcsokoládé
1/2 rúd vanilia magjai
1/2 üveg rumos meggy
némi fehér csokoládé


A cukrot a kakaóporral elkevertem egy lábaskában és hozzáöntöttem a tejet. Forrásig melegítettem, majd visszavettem a höt és további 5 percig folyamatosan kevergetve tovább rotyogtattam a kakaós, cukros tejet. lehúztam a tüzröl és beletördeltem a csokoládét és a vaniliát. Teljesen kihütöttem, hütöbe tettem kb. 2 óra hosszára. Amikor teljesen lehült, beleöntöttem a fagyigépbe és hagytam a gépet dolgozni. Közben a rumos meggyet mixerrel nem túl finomra pürésítettem. Amikor a fagylalt elkezdett sürüsödni, beleöntöttem a darabos meggyet. Müanyag dobozba kanalaztam, elkevertem benne az apróra kockázott fehércsokit és további 1 órát dermesztettem még a mélyhütöben.

18 Comments:

szepyke said...

Félve kérdezem meg, hogy a shorbet és a sherbet között mi a különbség?
Piruló szepy smile...

Scofield said...

megjárja:)

Vesta said...

Mi az, hogy megjárja ?!! Lassan már verhetetlen fagyiban ez a Mian, neeem? :)

Szepyke, Ízbolygó ezzel kezdi a bejegyzését!

Gesztenye receptjei said...

Mian!

Ez már kimeríti a tömeges izgatás fogalmát!
Itt a hegyen nincs fagyizó, pedig most nagyon ennék egy finom fagyit.
Viszont ma isteni sajtos, tejfölös lángost ettem :-)))

Scofield said...

Vesta!:) dehogynem:) de már nem tudom egekig magasztalni Miant-t. írhattam volna azt is istenkirály-kurva jó , de az meg túl vulgárisnak tűnne:)

Andi/cuki said...

Tömör gyönyör!

Ancsika said...

Na, kicsit kihúzom a lábam.... :)
Szepy! Vesta már meg is válaszolta!
Köszi Vesta! :))

Scofield! úgy megjárta, hogy el is fogyott. Bár a Te olajos fagyid viszi most nálam a pálmát. :) Látom is szomorú sorsomat..... :)))

Vesta! :)) Azért vannak nálam ügyesebbek is, de igyekszem! :)

Gesztenye, na látod!! én meg a lángosért irígykedek!!! Napok óta nem tudok hozzádbemenni. Ha pedig beebged valamilyen csoda folytán, akkor nincsenek képek és kommentelni sem tudok!!! :(

Ancsika said...

Scofield! Ne fogdd magad vissza!!! :)))

Ancsika said...

Andi! Az!!! Fején találtad a szöget! :)

Ancsika said...

Gesztenye! Hopp! Most teljes nálam a zavar!!!! :)))
Te Pazsu Gesztenye vagy???? Vagy nem!?

Gizi said...

Szia Ancsika!
Látom nem tétlenkedsz mostanság, és ezekre a remek fagyikra kellet hazajönnöm. Most itt epekedek egy gombóckáért!!! Gratulálok szuper ügyes vagy!!

murok marci said...

*heul*.....én meg itt állok fagyigép nélkül! ez nem igazság:-( ha kicsit hüvösebb lesz, küldhetnél egy keveset belöle....

trinity said...

Ancsi-ez kész merényet ellenem:)))

Chef Viki said...

Mint akit fejbe kólintottak! Csak nézek meredten!

Tudod, hogy a csoki a gyengém! Így együtt, hát ez kész...

Méhn Niki said...

figyi, mikor nyitod meg a fagylaltozódat?? és törzsvásárlói kártyát is szeretnék!
elég egyértelmű voltam...? :D

Ancsika said...

Köszi Lányok! :))
Muffinka! persze, hogy kapsz törzsvásárlói kártyát! Mindenki kap! :) Aki kér!

erős ildikó said...

Mikor nyitsz fagylaltozót?
Lenyűgöző ízek...:)

szepyke said...

Az kevés, hogy fagylaltozót nyit, itt legyen a szomszéd utcában, ha kérhetem!

Köszönöm!:D