szerda, július 22, 2009

Mancoco fagyi

Nyerö páros!!! A mangó és a kókusz. Volt két nagyon szép, hatalmas, érett mangóm. Szinte adta magát, hogy fagyi legyen belöle. Bár nagyon vissza kellett magam fogni, hogy ne egyem meg. Nagyon szeretem, de mangó fagyit még nem csináltam, így feláldoztam magam az ügy érdekében és csak néha-néha kóstolgattam bele. Sokáig gondolkoztam, hogy mivel is kéne házasítani, aztán a kókusz mellett maradtam. Azt gondolom jól megférnek egymással, söt, remekül kiegészítik egymást. Most kókusz krémet használtam (Ázsia boltokban reményeim szerint beszerezhetö). Aztán még törtem a fejem, hogy esteleg füszerezem valamivel, de végül is maradtak csak a puszta valójukban. Kár lenne elrontani bármivel is. Igazán kiérezhetö a mangó és a kókusz aromája. És a nagy melegre való tekintettel most sem tojás, sem tejszín nem került a fagyiba, csak joghurt. Ez sem volt rossz választás.




2 nagyobb, érett mangó
200 ml kókusz krém
1/2 banán
3 e.k. méz
250-300 ml török joghurt


A joghurt kivételével mindent a turmixgépbe pakoltam és teljesen simára pürésítettem a gyümölcsöt a kókusz krémmel és a mézzel. Végül belekerült a joghurt is, ezzel is átpörgettem. Megkóstoltam és úgy döntöttem, úgy jó, ahogy van. Sem cukor, sem más ízesítö nem került bele. A masszát a fagyigépbe töltöttem, jó 40 percig hagytam dolgozni. További 1 órára még beköztöztettem a fagyóba. Intenzív ízü, különleges fagyi lett.


25 Comments:

Reni said...

de jó! én még csak mangó sorbet-et készítettem, az is nagyon finom volt. azt hiszem én is gondolkodtam rajta, hogy házasítsam-e a valami más gyümölccsel, de én hagytam magában. az is nagyon finom volt, tuti, hogy ez is az :)

szepyke said...

Mian, akkor hozhatom a bögrémet? Tudod, a fél litereset!:D

Süti Bazár said...

Fantasztikusan néz ki, és az állaga is ... Nahát ...
Miket találsz ki, csak ámulok ...
Sajnos nem kóstolhatom meg. De nézni is öröm! :-))

Scofield said...

csere érdekel?

Ancsika said...

Reni! biztosíthatlak! :)

Szepyke! azt a kicsit???? :)) Nagyobb nincs???

Ancsika said...

Yasmine! :))) Kevéssel beéred! Gyere, adok szívesen!

Scofield! naná!!! Minden bartellben benne vagyok! Mit adsz? Pizzát? :)

erős ildikó said...

Micsoda párosítás! Kókusz mellé gyümölcs! Nem gyakori... most eszembe jutott, hogy egyszer régen Budapesten volt egy Corvin Áruház a Blahán. Annak a földszintjén árultak remek fagylaltkelyheket. Ott a kókuszos-epres volt a kedvencem. Mégis viszonylag ritka páros a kókusz gyümölccsel. Pedig ez a fagyi nagyon finom lehet! Gratulálok az ötlethez!

Scofield said...

akár azt is:)

Limara said...

Oké! Scofield pizzája után remélem hozod a fagyit! :))

Vesta said...

Komolyan mondom, muszáj elkezdenem nekem is a fagyi gyártást, nem lehet csak nézni itt a jobbnál jobb fagyikat ...

KryaSpirit said...

Mian, de jól tetted, hogy kihagytad a tojást, így nem kell nagyon gondolkodnom a vegánosításán. Ez lesz a második, amit a fagyigépemmel kipróbálok, ha megérkezik!

Ancsika said...

Napamátka! emlékszem! Jó is volt az öreg Corvin! Meg a Lottó, meg az Otthon! Azt hittem csak én vagyok ilyen "matuzsálem" :)))

Ancsika said...

Scofiled! még van más is???? Jóféle belga csoki????? :))))

Limara! részemröl OK! de csak akkor, ha Te meg hozol a csigás sütidböl! Nagyon izgatja a fantáziámat! :)))

Ancsika said...

Vesta! végülis még tart a nyár! és remélhetöleg lesz jövöre is! :)))

Benzsi! Szuper!!! és tényleg nagyon jó lett az állaga. Nem is gondoltam volna!

lúdanyó said...

Nagyon szuper lett! Majdnem ilyet találtam ki én is, csak ananásszal. Fel is teszem én is :)

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!

MOndom, hogy idejárok fagyinézőbe :-))

trinity said...

Most akkor szabad a képernyőről kóstolgatni???

Ancsika said...

Lúdanyó! Várom! :)))

Gesztenye! bármikor jöhetsz!!! :)

Trinity! lehet, csak nem érdemes :)))

Méhn Niki said...

mangó és kókusz... na neee... :O
IDEVELE!!! :)) ebben a 40fokban el tudnám szopogatni... :)

Ancsika said...

Muffinka! Örülök, hogy elökerültél! :)) Gyere és adok szopogatnivalót! :)))

Méhn Niki said...

pedig írogattam én Neked! :) Igaz, nem olyan aktivitással mint szoktam, de azért írtam. :) A kutyusodnak is küldtem gyógypuszit. :) ugye jobban van?

szóval akkor jut nekem is? :)

Ancsika said...

Persze, hogy láttalak drága Muffinka! :) Kutyuska jobban van, köszönöm :)
Csodásak a fotóid, megnézegettem! :)
És Neked mindenböl jut!!!! :)

Mónika said...

Csodálom a fagyijaidat napról napra! :))

Ancsika said...

Mónika! Köszi! :)

Méhn Niki said...

:)))))))))