szombat, július 25, 2009

Sáfrány fagyi kókusszal

Családom szerint eddig ez a legjobban sikerült fagyim. De már nem is veszem öket komolyan, mert mindegyik fagyi után ezt mondják. Némi igazság biztos van benne, mert azt sem hiába tartja a fáma, hogy gyakorlat teszi a mestert. Bár az ízeket sikerül egyre jobban és jobban eltalálnom. Meg az állag sem utolsó szempont. Most nem annyira saját kútföböl kreáltam, mert nagyban inspirált Lilahangya és David Lebovitz nagymester. Azért változásokat eszközöltem és született egy csodás, selymes állagú, ízében kiváló fagyi.




200 ml tejszín

200 ml sürített tej
250 ml kókusztej
3 e.k. nyers barnacukor
1 t.k. sáfrány


A hozzávalókat egy edényben összeforraltam, lejjebb véve a höt még kb. 10 percig kavargatva föztem, majd kihütöttem. A sáfránytól csodálatos sárga színe lett. Amikor teljesen kihült betettem a hütöbe, hogy jéghidegre hüljön. A hideg alapot a fagyigépbe öntöttem és bö 3/4 órán át hagytam dolgozni a gépet. A majdnem kész fagyit egy müanyag edénybe lapátoltam és a mélyhütöben tettem, míg el nem érte a kívánt állagát. (Lilahangya szerint, akit zavar a sáfrány a fagyiban, az porrá is törheti, mielött elkeveri az alapban. Engem nem zavart, söt! kifejezetten tetszik benne.)


16 Comments:

Mónika said...

Hú ez biztos fincsi lehet? Intenzív kókusz íze van?

Vesta said...

Már nem tudom, melyik fagyidat készítsem el,mert amikor kiválasztok egyet, jössz egy még jobbal! De valószínűleg ezt sáfrány fagyit próbálom ki, mert már tegnap felizgatta a fantáziám egy hasonló fagylalt :
http://www.mytartelette.com/2009/04/recipe-cardamom-and-saffron-ice-cream.html

Reni said...

jajj amikor Lilahangyánál megláttam ezt a fagyit, én is talonba tettem, de meg is feledkeztem róla. Na majd most :)

erős ildikó said...

Szerintem azért mondja ezt a Család, mert mindig az utolsó ízre emlékeznek a legjobban. Persze, hogy az a legjobb, amit éppen ehetnek, s ez így van jól! Csodás!

szepyke said...

Kicsit kiteszem a lábam, és mit látok, mire hazaérek???
Hogy megint valami csodát alkottál!

Hát wow! :D

trinity said...

Ancsikám, megőrjítesz:))))
Mondtam már? :))
Mesés!

Chef Viki said...

Ez hihetetlen... A Család nem szokott leborulni a lábaid elé?

Scofield said...

Most akkor mi van azzal a textillel?

murok marci said...

ha nem írtad volna a 2. mondatot, az lett volna az én válaszom az elsö mondatodra;-)
én meg épp most kevertem át a pisztácia fgayimat - ma utoljára;-)

Ancsika said...

Móni! azt nem mondhatnám! Érezni a kókuszt, de nem az a domináns!

Ancsika said...

Vesta! akkor egyiket a másik után! :)
Köszi a linket! Csodálatos dolgok vannak. És a fotók!!!! :))

Ancsika said...

Reni! Hajrá!!! :)

Ancsika said...

Napamátka! Köszi! :)

Szepy! várom a Te következö csodádat!!! :)

Ancsika said...

Trinity! nem akarlak!!!!
Nálad is vannak csodák, úgy látom!!

Viki! Hát....??? Nem! de dícsérnek!!

Ancsika said...

Noki! remélem sikerült a fagyi és nem megy el a kedved, a gép miatt! :)

Kata said...

Ancsika, megkérdezhetem, hogy milyenféle sűrített tejet használsz hozzá? Olyan tök sűrűt vagy azt a lötyögőset (bocs, nem tudom jobban megfogalmazni...)?