péntek, július 10, 2009

Rendhagyó clafoutis - áfonyával és banánnal

Azért rendhagyó, mert alapvetöen, az eredeti clafoutis cseresznyével készül. Bár rengeteg féle gyümölccsel láttam már, mert bármilyen gyümölccsel elkészíthetö. (ezt jól leírtam! hi-hi!!!) Nem futok neki mégegyszer, mert fáradt vagyok. Valahogy hámozzátok ki a lényeget, légyszi! Mindenképp akartam ma sütni, de a választás joga a mai napon 100%-ban az enyém volt. Tortát nem kértem magamnak, sós szóba sem kerülhetett, csak is gyümölcsös. Szuper választás volt, a meglévö banán mellé friss áfonyát venni. Percek alatt elkészült és nagyon finom. Nyugodtan a langyos clafoutis mellé lehet pottyantani egy gombóc igazi vanilia fagyit!




3 tojás
8 dkg cukor
1 vanilia kikapart magjai
2 dl tej
2 dl tejszín
20-22 dkg liszt
pici só
20 dkg áfonya
3 db banán
(vaj a forma kikenéséhez)
kevés mandula v. dió a szóráshoz


A sütöt elömelegítettem 180°-ra. A formát kivajaztam és meghintettem darált mandulával. A cukrot a tojásokkal habosra kevertem, majd hozzáadtam a többi hozzávalót is. Palacsinta sürüségü tésztát kaptam. A banánt felkarikázva a tál aljára rendeztem, majd rászórtam a megmosott áfonyát is. Ráöntöttem a tésztát és pirosra sütöttem, kb. 25 perc alatt. Az sem baj, ha kicsit "remegös" marad a tészta.

7 Comments:

trinity said...

Szupi!
Azt szeretem a clafo-ban, ahogy a gyümölcs feljön a tészta tetejére...Guszta!!!

kinga said...

hmm, biztos ez is isteni :) nálunk a csokis-meggyes a sláger. az mindig pikk-pakk elfogy. múltkor sütöttem meggyes-mandulásat. habár forrón szétesett, anyukámmal azon nyomban megettük a felét :)
Viszont a leglegleg a te tárkonyos ragulevesed! igazából ez az első főztöm, eddig csak sütögettem. Bevallom, eddig azt hittem már otthonosan mozgok a konyhában, ennek a levesnek mégis csak anyukámmal mertem nekiállni :) És hát meg kell hagyni, isteni finom lett!! jó sok citrommal, hmmm... nagyon hamar el is fogyott. És olyannyira népszerű lett itthon, hogy most este mielőtt elutazok nyaralni, gyorsan megint főztem egyet, csak most több tejszínnel és csirkével. Nem bírtam ki, már ettem is egy tállal. Apukám pedig felháborodottan kérdezgeti anyukámat, hogy eddig ilyet miért nem főzött?! Meg hogy ugye egyedül is meg tudja csinálni, amíg nem leszek itthon :D

Úgyhogy nagyon hálás vagyok, köszönöm :)
A folyamatban lévő blogbejegyzésembe képet is teszek fel az eredményről..

Ancsika said...

Trinity! :)

Kinga! Örülök, hogy ízlik! Tényleg nagyon finom és most már Te is látod, hogy nem ördöngösség megcsinálni! :)
Jó nyaralást Neked! :)))

erős ildikó said...

Áfonya és banán együtt - nagyon harmonikus lehet, úgy képzelem.
Köszönöm a receptet!

Chef Viki said...

Ancsikám, megnyugtat ha írom, hogy sárgabarackos clafoutis-t sütöttem egy órája? :-)))

Tehát bármely gyümölccsel királyság!

Wise Lady said...

Nagyon szép a süti is, de a fotó is!

Garffyka said...

Kérek szépen egy adagot ebből a remegősre sikeredett nagyszerűségből :D

És kukkants be hozzám, kérlek szépen.
http://garffyka.blogspot.com/2009/07/mosoly.html