vasárnap, május 24, 2009

Ananász-bazsalikom sorbet

Más jelzövel nem tudom illetni e mesés finomságot, csak azzal, hogy hihetetlen! Elsö pillanatban megakadt rajta a szemem, aztán át is ugrottam rajta. De újra és újra vissztértem, olvasgattam, többször is; ízlelgettem a receptet. Még magamnak sem mertem bevallani, de valószínü, már akkor eldölt tudat alatt, hogy egy életem, egy halálom: ki fogom próbálni. Azt nem mondom, hogy nem voltak bennem kételyek a két növény párosítását illetöleg, de mit veszíthetek? Max egy ananászt. A tegnapi meleg délután aztán remek alkalom kínálkozott a jeges édesség elkészítésére. Még családomnak sem mertem bevallani, hogy mire készülök. Persze látták, hogy kaszabolom az ananászt, meg a fagyigép is elö van készítve, így titkon azt gondolták, biztos finom ananász fagyi készül épp. Én pedig hallgattam, mint a sír. Persze, míg a gép dolgozott, én már böszen kóstolgattam és titkon reménykedtem, hogy másnak nem fog ízleni, csak nekem. Sosem gondoltam volna, hogy a bazsalikom ilyen csodás harmóniában fog egyesülni az ananásszal. Kellemesen savanykás, enyhén édes beütéssel és valami földöntúli aromával megáldott jeges finomság. Alig várom, hogy újra vegyek ananászt és készítem a következö adagot. Természetesen percek alatt kiürültek a poharak, egy cseppnyi kételyt sem hagyva bennem.




1 nagy ananász (500 ml levet kell nyerni belöle)
1 lime
75 g porcukor
2 e.k. vágott bazsalikomlevél







Az ananászt megtisztítottam, felkockáztam, majd leturmixoltam. Egy kis lyukú szitán átpaszíroztam, 500 ml levet felfogva. Hozzáfacsartam a lime levét.
A bazsalikomot durvára, nagyobb darabokra metéltem, majd a porcukorral együtt pürésítettem. Egyáltalán nem baj, ha maradnak benne nagyobb darabkák is. Összekevertem az ananászt a cukros bazsalikommal, majd a fagyigépben kb. fél órán keresztül, kutyultam, hütöttem.
Azonnal poharakba kanalaztam, levelekkel díszítettem.

7 Comments:

lúdanyó said...

Nagy kedvet csináltál hozzá :) Ezt nekem is meg kell kóstolni!!

trinity said...

Ancsi, direkt fehér a blogod???

Ezekkel a finomságokkal, valld be, hogy szép csendesen fel akarsz minket hízlalni...Mert ki tud ennek ellenálni????

Chef Viki said...

Ancsikám, vajha fagyigép nélkül is működik a dolog?

Annyira jól tudna most esni, iszonyú hőség van errefelé!

A plusz kilókért meg majd számolunk :-))

Ancsika said...

Akkor nem is teszek fel több fagyi recit :)))) Mert még az én lelkemen száradnak a plusz kilók!
Sztem müködik gép nélkül is Viki! csak nem kell totál megfagyasztani!

erős ildikó said...

Nagyon érdekes párosítás! Egy bátor napomon kipróbálom!

Scofield said...

tetszik, hogy kifehéredtél:)

Ancsika said...

Ja, igen! :) Direkt fehér a blogom! Meguntam a sötétet. Csak sajna többet még mindíg nem tudok rajta szépíteni, mert nem engedi! :(