vasárnap, május 17, 2009

Nagyon csokis epertorta

Limara blogtárs tett fel tegnap egy hasonló, csokis alapú epressütit a blogjára. Írtam is neki, hogy megelözött 1 nappal. De már tegnap eldöntöttem én is, hogy ma ezt a liszt nélküli, nagyon csokis eperes nasit fogom a délutáni kávéhoz szervírozni. Ezzel nyitom a csokis sütik, torták, édességek sorát.




70 g jó minöségü étcsokoládé
70 g vaj
70 g örölt mandula
6 tojás
csipet só
1 cs. vaniliás cukor
180 g cukor
30 g kakaópor
300 g tejszín
500 g eper
1 cs. epres tortazselé


A csokoládét és a vajat a mikróban a legkisebb fokozaton - többször ránézve - megolvasztottam, majd hozzákevertem a mandulát. 4 tojást szétválasztottam és a fehérjéböl, kevés sóval kemyény habot vertem; közben hozzáadtam a vaniliás cukrot is. 2 tojást és a 4 sárgáját 150 g cukorral habosra kevertem. Beleszitáltam a kakaóport. Elöször összeforgattam a csokis és a tojásos masszát, majd óvatosan beleforgattam a tojáshabot. Egy 26 cm-es tortaformát sütöpapírral kibéleltem és elömelegített sütöben (légkeveréses 160°) 30-35 perc alatt megsütöttem a tésztát.
Sütörácson hagytam teljesen kihülni. A tejszínt nagyon kemény habbá vertem és vékonyan lekentem a tejszínhab egy részével a tortát. Az epret megmostam, feleztem és kiraktam vele a torta tetejét. A zselatint 250 ml vízzel és a maradék 30 g cukorral elkevertem, felmelegítettem, majd kanállal az eper tetejére folyattam. A megmaradt tejszínt habzsákba tettem és megdíszítettem vele a tortát.


6 Comments:

trinity said...

Ez nagyon gyilkos:))))
Az egész család fogyókúrázik a fiam és rajtam kívül:OOOOOO

Méhn Niki said...

Úúú, csoki és eper... nyammííí, nagyon guszta! Már Limaránál is írtam, de ez... hmmmm... :)

Limara said...

Hmmm..nagyon -nagyon bűnre csábító! :)))

Scofield said...

jajistenem...

erős ildikó said...

Ez az új könyvedből van?
Abszolút megnyerő!

Chef Viki said...

Öööö, szabad egy szeletet?

Csodálatos! Bármelyik profi szakácskönyvben megállná a helyét!!!