csütörtök, május 28, 2009

Sajtos tallér

Már nagyon régen vágytam egy ostyasütögépre. Ma végre magaménak tudhatok egyet. Nem is én lennék, ha nem próbáltam volna ki azonnal. Mivel nem igazán lehet mondani, hogy tombol a nyár, így a fagyi gyártással kicsit lassab tempóra kapcsoltam. Ezért tölcsérre sem volt ma szükség. Maradt a sós, sajtos változat. Van ugyan egy alaprecept a géphez, de az persze édes. Akkor beugrott, hogy valamikor régen én láttam Linborinál sajtos ostyát. Rá is leltem az oldalán a receptre. Változtatás nélkül, mindent úgy csináltam, ahogyan azt Linbori leírta.




12,5 dkg reszelt sajt
12,5 dkg margarin
35 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
1kk só
1 tojás
1ek étolaj
tej



A hozzávalókat összegyúrtam a tej kivételével. Azt a végén kis részletekben löttyintettem csak hozzá, hogy gyúrható tésztát kapjak. (nem volt sok, talán 1-1,5 dl). Nagyobb diónyi golyókat formáztam a tésztából és elöírás szerint megsütöttem.
Fiamnak annyira ízlett, hogy megígértette velem: ezentúl minden csütörtökön fogok ilyet sütni!



10 Comments:

Tündér said...

Nagyon guszták!Szeretem a házi sajtos tallért! Lehet, hogy nekem is be kéne szerezni egy ilyen szerkezetet...:)

Chef Viki said...

Anyósom szokott ilyet sütni, akkor 1 kg lisztből fog hozzá, fél napos műsor...

Azt elhiszem, hogy Max imádta! Olyan jó ropogtatni :-)

trinity said...

Ancsi, te sem nyugszol soha:))))
Házi sajtos tallár-nyami....Eszméletlen jó lehet, főleg ha hozzászámítom hogy én még a vacak boltit is szeretem. Ez meg más minőség lehet!!!

Renata Kalman said...

Szia!
Teszel fel képet a sütőről?

Garffyka said...

Ez szuper! Ancsi, valóban nem is te lennél, ha nem alkottál volna azonnal ilyen finomságot.
Most főhet a fejem, hogy reprodukáljam, mert gépem nincs. Addig is, nyalogatom a képernyőt :)

Limara said...

Elektromos ostyasűtőben is működik? Nekem csak olyan van, amit gázon kell szorítani, sütni, háromszor is meggondolom, mikor fogjak neki. Viszont a Lidl-ben a jövőhéten lesz akciós elektromos 3900 pénzért! :)

Ancsika said...

Én is a Lidl-ben vettem! Akkor csak 1 hét csúszással, de ugyanaz a kínálat! :)
Szerintem megéri! És, ha jól utánaszámolok, akkor otthon még olcsóbb is, mint itt :(

Ancsika said...

Renáta! akkor már nem is fotózom le, mert meg tudod nézni élöben a Lidl-ben, jövö héten! :)) OK?

Méhn Niki said...

Hmm, a sajtos tallért mi is szeressük! :) Nagyon guszta lett! El tudnék most ropogtatni párat... :)

duende said...

Ezt én is nagyon szeretem! :) Csak sajna nincs ostyasütöm. Még.:))))))