péntek, május 01, 2009

Étteremajánló és Zakintos pulyka

Zakintos pulykamell rántva, rozmaringos fetával töltve


Legutóbbi hazalátogatásunk során volt alkalmam kétszer is a Nosztalgia étteremben, Kistarcsán hódolni a kulináris élvezetek asztalánál. Boros Jenö úr hozza a rég megszokott nívót, itt az új helyen is, a 30-as föút mellett. Kellemes hangulatú az étterem. Nem zsúfolt, a pincérek figyelmesek és gyorsak. Megkülönböztetett figyelmet kapnak a gyerekek és ez nagyon fontos a családok számára. A választék pedig bizton állíthatom: minden igényt kielégít. A hagyományos magyar konyha remekei mellett számos ételkülönlegesség is megtalálható az étlapon. Hatalmas a választék pl. a lávakövön sütött húsokból is. Az árak sem verik a csillagos eget és nem kell nagyítóval keresni az ételt a tányéron. Söt! Inkább még nagyobb is egy adag a megszokottnál. (de ezt csak súgtam, mert ilyet nem mondunk. Ne hogy legközelebb kevesebbet kapjunk!!!)
Ott jártunkkor én a rozmaringos fetával töltött rántott pulykamellet választottam és nagyon jól jártam, mert tényleg különleges pulykaétel. Már akkor elhatároztam, hogy megpróbálom hazai pályán is elkészíteni. Sikerült! Nagyon finom ebédünk volt.




4 személyre:
4 vastagabb v. 8 vékony pulykamell filé
só, bors
125 g Feta sajt
2-3 szál friss rozmaringág
liszt
tojás
zsemlemorzsa
olaj


A vastagabb pulyka szeleteken egy zsebet vágunk. Nekem ez nem sikerült, mert túl vastagnak találtam így a húst. Ezért 2 vékony szelet közé tettem a tölteléket, fogvájóval megtüztem és úgy paníroztam. Panírozás után ezeket el is lehet távolítani a húsból, mert a panír már összetartja. A tölteléket nagyon egyszerü elkészíteni: felkockáztam a Fetát (érdemes ezen nem spórolni és jó minöségü sajtot venni), a rozmaring vastagabb ágáról lehúztam a levélkéket és apróra vágtam, majd összekevertem a sajttal. Hagyományos módon bepaníroztam a szeleteket és nem túl forró olajban kisütöttem. Petrezselymes burgonyával és salátával tettem teljessé az ebédet.



2 Comments:

trinity said...

Ezt is ki kellene próbálnom!!!
Nem folyt ki a sajt nálad látom....mi a trükköd?
Nekem szerintem ki fog....

Ancsika said...

Félre a negativizmussal!!!! Már miért folyna ki??? Jól megtüztem a fogpiszkálóval, aztán a panír összefogta, rendesen! Nyugi! No para!!!!