péntek, május 01, 2009

Túrómuffin málnával

Új receptes újságomat legelöször átlapozva azonnal tudtam, hogy ez lesz az elsö dolog, amit meg fogok sütni ebböl a füzetböl. Azért, mert muffin, ráadásképp pedig mert málnás. Gyönyörü volt a fotó is, igazán nyálcsorgatós. Aztán a receptet elolvasva még szimpatikusabb lett, mert pl. liszt egyáltalán nincs benne. Tésztája laza, zamatos, nem túl édes. Igazi cheesecake. A tetején csordogáló málnavelö és a friss málna pedig csak korona az élvezetek tetején.




3 tojás
125 g cukor
2 cs. vaniliás cukor
1 bio citrom reszelt héja

400g + 100 g túró 40% zsírtart. (Lidl-s)
100 g + 150 g tejszín
1 cs. vaniliás pudingpor (dr. Oetker)
3 e.k. búzadara
300 g friss v. fagyasztott málna
1 e.k. porcukor
1/2 cs. habfixáló
menta v. citromfü a díszítéshez


A muffinsütö formát duplán kibéleltem a papírkapszlikkal. A tojásokat, a cukorral, a vaniliás cukorral, csipet sóval és a reszelt citrom héjával 2 percig nagyon habosra kevertem a robottal. Egy másik tálban összeforgattam a túrót, a tejszínt, hozzáadtam a pudingport, végül a grízt. A két masszát összekevertem és belekanalaztam a kapszlikba. Elömelegített sütöben 45 perc alatt készre sütöttem. Rácson kb. 2 órán keresztül teljesen hülni hagytam.
A málnát megmosni, illetve, ha fagyasztott, akkor szobahömérsékleten felengedni. A felét a gyümölcsnek pürésítettem, majd egy szitán áttörtem, hogy a magoktól megszabaduljak. A málna másik felét félretettem díszítésnek. Az áttört málnát egy jó nagy evökanál porcukorral édesítettem. 150 tejszínt felvertem kemény habbá, közben hozzáadtam a fixálót és a vaniliás cukrot is. A felvert tejszínt elkevertem a 100 g túróval, habzsákba töltöttem és a kihült muffinok tetejére nyomtam. Csurgattam rá a málna velöböl, 2-3 szem málnával és citromfü bóbitával díszítettem.


6 Comments:

Méhn Niki said...

Azta Mian, ez tényleg nyálcsorgatós! :D Nem láttam az eredeti képet, de a tiéd valami fantasztikusan ínycsiklandozó! Ez lesz a következő muffin amit megsütök!! :))

Chef Viki said...

Szééééééépséges szép! Biztos őrjítő az íze is!

Igazi gyógyítő boldogságsüti :-))

Kata said...

Miket találsz te - hál'istennek!
Nem tudok dönteni, hogy mit süssek, mert akkora a választék! Ez meg tuti dobogós:)

trinity said...

Hűha...Ancsi!!!
Nem is lenne szabad mást csinálnod munka gyanánt, csak ilyeneket sütögetni...Csodás!!!
Nálunk még málna nincs, de kivárom!!!

Miért kell 2 kapszli???

trinity said...

Most látom, fagyasztottból is lehet-akkor nem kell várnom:))))

De a túrót ma már elsütöttem 2 sütibe:(

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!

Ez valami csoda!
Én is ki fogom próbálni, ha lesz málnám:-))
gesztenye