szombat, május 16, 2009

Narancsos-camemberes csirke, narancsos petrezselymes szószban

Az ember egy idö után mindíg valami új ízre vágyik. Azt nem mondom, hogy minden, jól bevált íztöl meg kell szabadulni, de néha belefér valami más, nem megszokott íz is a repertoárba. A mai ebéd ennek tipikus példája. Bátran belevágtam, mert a receptet olvasva már tudtam, hogy ebböl nem fog rossz kisülni. Talán kissé bizarrnak tünik, de a végeredmény nagyon különleges ízvilág. Aki nem szereti az édeskés, ám kissé fanyar ízeket a sóssal kombinálni, semmiképp ne próbálja ki. A többiek bátran nekiveselkedhetnek és bö fél óra alatt intenzív ízeket és illatokat varázsolhatnak az asztalra.




4 nagy csirke v. pulykamellfilé
só, bors
vaj a sütéshez
1 nagy narancs
150 g Camembert sajt
1 üveg narancslekvár
1 csokor petrezselyem


A nagyobb csirkemell filéket kettévágtam, sóztam borsoztam és vajon mindkét oldalát rózsaszínüre sütöttem. Egy laposabb tepsit fóliával kibéleltem, ráfektettem a húst és mindegyik szeletre narancskarikákat, arra pedig 2-2 szelet sajtot fektettem. Elömelegített sütöbe toltam és 10-12 perc alatt csak addig sütöttem, míg a sajt ráolvadt a tetejére. Közben a petrezselymet apróra vágtam, a narancslekvárt egy edénykében felmelegítettem. A forró lekvárhoz hozzákevertem a petrust. A húst ezzel a mártással és burgonya krokettel tálaltam. Osztatlan sikert arattam vele.



4 Comments:

Limara said...

Ó, de jól néz ki! :)) Imádom az ilyen különleges ízvilágot, szerintem is kell néha a hagyományos ízek mellé valami más! :))

Garffyka said...

Hű, ez amolyan "felvágós" étel is, jól lehet villogni vele ínyenc vendégek előtt :-), nagyon tetszik a párosítás.

trinity said...

Ancsikám,
én attól nem félek, hogy nálad unalmas , megszokott ízek uralkodnának!!!!
Csodás!!!

erős ildikó said...

Ebben csupa olyasmi van, amit szeretek. Így együtt is. Akár különleges, akár nem, biztos, hogy nagy örömmel enném!