szombat, május 09, 2009

Tarka-barka tavaszi tészta

Gorgonzolás tészta zöldspárgával és tavaszi zöldségekkel

Tulajdonképpen a mai ebéd a zöldspárgával kezdödött. Semmi épkézláb receptet nem találtam, illetve találtam, csak egyikhez sem volt kedvem. Így kitaláltam egy ételt, amibe rengeteg féle tavaszi zöldség került. Mindenböl egy kicsi. Spárgából több :)
Pontos receptet nem is igen írok, mert szerintem kedv szerint variálható. Vagy attól függöen, hogy mi található otthon a hütöben vagy a kamrában.
A tésztáról szólnék viszont 1-2 szót. Igazán passzolt színeiben a kitalált raguhoz: szép színes volt. A neve: Trecce dell`Orto. Igazi olasz tészta különlegesség. Piros, zöld, sárga és fekete színben. Kizárólag természetes dolgokkal, úgy mint: cékla, spenót, kurkuma és Sepia-tintahal szinezve.





Egy csokor újhagymát megfonnyasztottam oliva olajon. Rádobtam 500 g zöldspárgát, amit 2-3 cm-es darabokra vágtam és 250 g barna champignon gombát, amit félbe illetve negyedekre szeltem. Sóztam, borsoztam. Egy maréknyi friss bazsalikomot is metéltem a tetejére. Közben több féle, itthon található zöldséget tettem egy tálba: bébi répát, 2 maréknyi spenótot, piros húsú paprikát felkozkázva, maréknyi zöldborsót, pár rózsa brokkolit egy kevés pórét. Ezeket is betettem a lábasba és pár percig együtt pároltam. 150 g Gorgonzola sajtot morzsoltam rá és addig kevergettem, míg elolvadt. Felöntöttem egy pohár tejszínnel és tényleg csak 1-2 percig hagytam, hogy együtt rottyanjanak. Közben kiföztem a tésztát és összekevertem a zöldséges raguval. A tényéron megszórtam frissen reszelt parmezánnal és bazsalikom bóbitával díszítettem.


2 Comments:

trinity said...

Már maga a tészta is gyönyörű-így együtt-meg tökéletes!
Nagyon szép étel lett és egészséges is!!!
Hihi, nálam is a spárgától indulnak ki a dolgok:)))

Chef Viki said...

Ez maga a tavasz kérem!

Ilyen tésztát én még nem is láttam! Nagyon jók együtt, a tömérdek zőccséggel :-))