vasárnap, május 03, 2009

Narancshabos torta

Ez a torta is a friss receptes újságból való. Szintén jó választás volt, mert nagyon kellemes. Nem túl édes, kellemesen harmonizál a narancs fanyarsága a tejszínnel és látványnak sem utolsó. Melegebb napokon igazán üdítö édesség. Egy valami nem teszik benne: 4 órát kell várni a teljes dermedésig. Na, ezt az idöt nem volt egyszerü kivárni, de végül megérte! (és csak 3 óra volt!!!)




4 tojás
200 g + 150 g cukor
1 cs. vaniliás cukor
80 g liszt
80 g étkezési keményítö
1 t.k. sütöpor
250 g cseresznye lekvár
6 lap zselatin
2-3 citrom
2-3 narancs
500 g + 100 g tejszín



Egy kb. 35 x 40 cm-es sütölemezre sütöpapírt borítottam. A tojásokat 4 e.k. melegvízzel, csipetnyi sóval, 200 g cukorral és a vaniliás cukorral 8 percig a robotgéppel habosra kevertem. Egy másik tálban összekevertem a lisztet, a sütöport és a keményítöt, majd a tojásos masszához
szitáltam. A sütölemezre simítottam a tésztát és elömelegített sütöben 12 perc alatt készre sütöttem. Közben egy konyharuhára porcukrot szitáltam, majd a megsült piskótát erre borítottam. A sütöpapírt azonnal lehúztam róla és megkentem a lekvárral. A konyharuha segítségével azonnal feltekertem és félretettem hülni. A zselatin lapokat hideg vízbe áztattam. A narancsokat és a citromokat külön-külön kifacsartam. Kimértem 100 ml citromlevet és 1/4 l narancslevet. 150 g cukrot adtam hozzá és addig melegítettem, míg a cukor el nem olvadt. Ekkor lehúztam a tüzröl és az alaposan kinyomkodott zselatint elkevertem benne. Kihütöttem és betettem a hütöbe, ahol addig tartottam, míg el nem kezdett besürüsödni. A teljesen kihült piskótaroládból levágtam 5 db 1 cm széles darabot és félretettem a díszítéshez. A maradékot pedig kb. 2 cm vastagra vágtam és egy 26 cm átméröjü tortaforma aljára rendeztem, amennyire lehetett kitölve minden helyet. Az 500 g tejszínt kemény habbá vertem. Kis adagokban, apránként hozzákevertem (fakanállal) a zselésedni kezdö citruslevet. A tortaformába simítottam és a recept szerint min. 4 órára hütöbe kell tenni, hogy a krém teljesen megdermedjen. Szerencsére 3 óra után már fogyasztható volt. A tetejét a félretett rolád szeletekkel, a 100 g felvert tejszínhabbal, kevés cseresznye lekvárral, citromfüvel, narancs és citromhéj darabkákkal tettem szebbé.


9 Comments:

trinity said...

Ancsi,
ha elhízok, abban komoly szereped lesz:)))))
Csodaszép-de már megszoktam, Te így vagy egyszerűen beállítva-csak profin tudsz sütni-főzni!!!

Ancsika said...

Trinity! annyit dicsérsz, hogy már szégyellem magam!!! de tényleg! :)

Méhn Niki said...

Wooow, csatlakozom Trinityhez, a te oldalad már a nézésétől hízlal! :D És ez a torta... :)

Chef Viki said...

Ancsikám, ha ezt gyilkos Réka látná :-DDD

Perdülhetne egy szelet belőle! Fantasztikus!

Wise Lady said...

Tyűha!

Scofield said...

hát ez sem pite....:)

Unknown said...

Gyönyörű! Nagyon ügyi vagy!

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!

Csodálatos, kellett ezt nekem látni, amikor tegnap óta fogyizom:-)))
gesztenye

me said...

Ancsika én is kinéztem ezt a sütit, és most, hogy te is megsütötted,már bátran neki látok sütni. Gyönyörű szép lett!!!!