kedd, május 05, 2009

Zöldspárgás frittata petrezselyem pestóval

Mondtam én, hogy mostanában spárgát eszünk spárgával. A blogokat is elárasztották a különféle sprágából készült étkek. Mondjuk én nem bánom és nagyon is ki kell használni ezt a rövidke idöt, amikor friss spárgához juthat az ember. A mai vacsora elkészítése egy picivel tovább tartott, mint az elözö spárgás vacsié, de minden ráfordított percet meghálál. Na jó, annyival hamarabb végeztem, hogy ezt a spárgát nem kell pucolgatni, amit utálok. A pestót mindenképp ajánlom hozzá, mert különlegesebb ízvilágot varázsol így a tányérra. Biztos jó nélküle is, de, ha már egyszer így finomabb, akkor nem éri meg kispórolni!




400 g zöldspárga
kevés olívaolaj
1 csomag újhagyma
1-2 gerezd fokhagyma
só, bors
8 tojás
kevés tejszín
reszelt sajt (Gaudát és Mozarellát használtam)

Pesto:
30 g fenyömag
2 cs. petrezselyemzöld
só, bors
olívaolaj
reszelt parmezán sajt


Elöször elkészítettem a pestót. A fenyömagot száraz serpenyöben aranyszínüre pirítottam, majd beletettem az aprítógépbe. Ezt követte a megmosott, vastagabb száraitól megszabadított petrus. Sóztam, borsoztam. Hígítottam jó minöségi olivával, majd reszeltem bele friss parmezánt. Az egészet összekaszaboltam a géppel és el is készült a pesto.
A spárga végeit levagdostam és alaposan megmostam, majd leszárítottam. Kb. 4 cm-es darabokra vágtam. Egy nagyobb serpenyöben (feltétlen olyat válasszunk, aminek teteje is van!) felmelegítettem az olajat. Az újhagymát kb. 1 cm-es karikákra vágtam, a fokit apróra szabdaltam, majd beletettem a serpenyöbe. Szinte azonnal beköltöztettem a spárgákat is és lefedve, lassú tüznél kb. 6-8 percig pároltam. Közben a tojásokat felvertem, sóztam, borsoztam és rendesen löttyintettem bele tejszínt is. A tojáshabot beleöntöttem a serpenyöbe és továbbra is lefedve, lassú tüzön 10 percig magára hagytam. Ekkor a lepény szélét fakanállal meglazítottam, megrázogattam a serpenyöt és egy ügyes mozdulattal a serpenyö üveg tetejére csúsztattam. Bal kezembe fogtam a serpenyöt és a fedö segítségével így megfordítottam a frittatát, hogy a teteje is átsüljön. Továbbra is lefedve 3-4 percig sütöttem újra. Az elöbb már begyakorolt mozdulattal visszafordítottam újra, megszórtam reszelt sajttal és tálaltam. Ízlés szerint a reszelt sajtot rá is lehet egy pár perc alatt grillezni a tetejére, aki úgy szereti, de én már nagyon éhes voltam :) Fantasztikusan jó választás hozzá a petrezselymes pesto.

5 Comments:

trinity said...

Ollé, ez nagyon klassz!!!
Nem nehéz megfordítani??? Ehhez a Te ügyességed kell..

Nekem biztos szétcsúszik, vagy eltörik, vagy valami hasonló....

Max is evett???Mert az én Andrisom szereti a zöldet-a fehéret nem annyira:)))

Ancsika said...

Már megint alulértékeled magad!!!!!
Biztos, hogy meg tudod fordítani, nyugi!
Max persze nem evett. Ezt is utálja a sok más mellett. Még sosem kóstolt spárgát, mégsem szereti

Chef Viki said...

Petrus-pesto, mekkora ötlet!

A fordítástól én is tartok :-) És ha fedő alatt sül készre a teteje? Hm?

Ancsika said...

Viki! de úgy nem tud szép pirosra sülni, csak az alja :))

Kata said...

Ez is nagyon guszta!