szerda, május 13, 2009

Zöldspárga leves "Ázsia-módra"

Sajnos lassan-lassan vége a spárga szezonnak. Azért még lehet kapni és ki is használom még az utolsó másodperceket is. Így került ma is zöldspárga - magyar!!!!!! - a kosaramba. Már olyan sok hollandi mártásos spárgát ettünk ebben az éveadban, hogy ma valami különlegesebbre vágytam.
Igazán különlegesre sikeredett a mai esti vacsoránk, ezzel a tényleg nem mindennapi levessel. Aki még teheti és hozzájut spárgához, mindenképp próbálja ki, ha szereti a pikánsabb ízeket.




500 g zöldspárga

3-4 salotta hagyma
1-2 szem nagyobb krumpli
100 g friss spenót
200 ml kókusztej
2 e.k. olivaolaj
1 e.k. currypor
300 ml zöldségleves
bors

a Vinaigrette-hez és omletthez:
2 t.k. szezámmag
darabka friss gyömbér
1 gerezd fokhagyma
1 kisebb chilipaprika
8 e.k. olaj
fél csokor friss koriander
2 t.k. lime lé

3 tojás
1 e.k. szójaszósz


Az olivaolajat felforrósítottam, rádobtam a finomra vágott salotta hagymát és az apróra kockázott krumplit. Kicsit lepirítottam, megszórtam curryvel és felöntöttem a zöldséglével. Fél órára magára lehet hagyni; közben megmostam és 2-3 cm-es darabokra vágtam a spárgát. A spenótot lobogó sós vízbe dobtam 2 percre, majd rögtön hidegvízzel leöblítettem. 200 ml kókusztejjel a botmixerrel összeturmixoltam a spenótot. Amikor a krumpli teljesen puha lett, azt is összetörtem a mixerrel. Sóztam, borsoztam, beleöntöttem a spenótos kókusztejet és hozzáadtam a spárgát is. lassú tüzön csak addig föztem, míg a spárga megpuhult.
A vinaigrette-hez a szezámmagot száraz serpenyöben aranyszínüre pirítottam. A gyömbért a fokhagymát és a chilit nagyon apróra vágtam és 1 e.k. olajon megpitítottam, majd teljesen kihütöttem. A koriandert szintén apróra metéltem, összekevertem a lime lével és 5 e.k. olajjal, majd megsóztam. A tojásokat a szójaszósszal felvertem. Egy kisebb serpenyöben felforrósítottam 1 e.k. olajat, majd a tojásból 4 lepényt sötöttem. Mindegyiket megkentem a gyömbéres vinaigrettel, feltekertem és újjnyi vastagra szeleteltem. A levest a tojásos tekercsekkel, friss korianderrel és szezámmaggal tálaltam.
Bizton állítom, hogy spárga szezonban ez a leves állandó vendég lesz nálunk.

4 Comments:

duende said...

Tyű azannya! Ez igen különleges, nagyon extra! El is tudom képzelni, hogy mennyire finom lehetett!

Ezt azt hiszem elmentem. Ha nem is sikerül majd teljesen elkészíteni - de inspirációnak mindenképpen fantasztikus! :)

trinity said...

Ancsika, csúszok össze a széken:)))Hogy Te miket tudsz!!!

Gizi said...

Ez megint fenséges lehet!!! Kár hogy nálunk nagyon ritkán lehet spárgát kapni.

Valéria said...

Ancsikám! Most már csak főzöl? A másik oldaladat teljesen elhanyagolod. A kaják nagyon finomak, gyönyörűek, de rólatok is szeretnénk tudni valamit...puszi.