vasárnap, május 17, 2009

S.k. fagylalt (fagyigép nélkül)

Bármennyire is furcsa, de én még sosem csináltam fagyit házilag. Pár napja azonban eléggé rákattantam a témára és valami irdatlan mennyiségü receptet néztem át a neten. Tényleg a böség zavarával küzd az ember, mert egyik recept jobb, mint a másik. Dönteni nem is tudtam, így gyártottam egyet (illetve kettöt!) saját kútföböl. Nyilván nagy különbség nincs, mert a hozzávalók szinte kötelezö jellegüek. Egyet viszont eldöntöttem, még a napokban beszerzek egy fagyigépet, mert azzal lényegesen egyszerübb lesz ellátni a családot fagyival. Tévedés ne essék; nem azért kell a gép, mert ez a fagyi ne lenne nagyon finom és krémes, csak idöt és energiát szeretnék spórolni magamnak.




Málna fagyi

250 g málna
120 g porcukor
pár csepp vanilia kivonat
200 g tejszín
100 g Mascarpone


A málnát összeturmixoltam és cseppentettem bele pár csepp vaniliát. A tejszínt felvertem kemény habbá, a Mascarponét habosra kevertem a porcukorral. Az egészet még egyszer összeturmixoltam, majd zárható tetejü dobozban betettem a mélyhütöbe. Min. 4 óra kell, hogy fagyi állagot nyerjen. Nem kavartam meg egyszer sem, így is nagyon finom, krémes lett.


Kókusz fagyi



300 g tejszín
150 g Mascarpone
130 g porcukor
1 doboz konzerv kókusztej
6-7 kanál kókuszreszelék
pár csepp vanilia kivonat


A tejszínt habbá vertem. A Mascarponét habosra kevertem a porcukorral, beletettem a vaniliát. Hozzáöntöttem a kókusztejet, majd belekevertem a kókuszreszeléket is. Óvatosan beleforgattam a tejszínhabot, szintén zárható dobozban vándorolt a mélyhütöbe. (Min. 4 óra) Ilyen isteni finom kókusz fagyit még sehol sem ettem. :)

4 Comments:

duende said...

Hűűű de gyönyörűűű! :))

Nagyon ügyes vagy! És milyen szívesen megkóstolnám... :))

trinity said...

Itt meg Te előztél be:) Én is mostanában tervezem....
De megkóstolnám......

Mariann said...

Hát, ezt mindenképp ki fogom próbálni! :) Guszta nagyon.

Chef Viki said...

Ancsikám, meg akarsz engem ölni, úgy látom!

Mesés!