kedd, május 12, 2009

Foszlós tejeskalács

Ma délelött pékséggé alakítottam a konyhám. Reggel gyorsan kenyeret sütöttem, majd kalácsot gondoltam délutáni nasinak. Meg már úgy is régen sütöttem :))
Jól bevált receptemet használtam, de még életemben egyszer sem sikerült ilyen hatalmas nagyra sütni. Igaz, hogy 1 kg lisztböl készült, de tele lett vele a tepsi. Már akkor sejtettem, hogy nagyra fog nöni, amikor a kelesztötál teteje lepattant, akkorára dagadt a kelö tészta.
Jót uzsonnáztuk belöle és még maradt is.



1 kg liszt (fele sima, fele rétesliszt)
8 dkg cukor
10 dkg vaj
9 dl tej
3 dkg élesztö
pici só
reszelt citromhéj


1 dl langyos tejbe tettem egy pici cukrot, belemorzsoltam az élesztöt és langyos helyen felfuttattam. A többi tejet is meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és a csipetnyi sót. Az olvasztott vaj kivételével minden a kenyérsütögépbe pakoltam és dagasztóprogrammal dagasztani kezdtem. Amikor már majd nem összeállt a tészta, folyamatosan belecsurgattam a vajat is. Dagasztás után kelesztötálba téve kb. órát kelesztettem. Lisztezett deszkán átgyúrtam, majd megfontam a kalácsot. Sütöpapírral bélelt tepsiben a sütöben, 50°-on duplájára kelesztettem a kalácsot. Megkentem felvert tojással kevert tejjel és 180°-on készre, pirosra sütöttem. Félidöben letakartam sütöpapírral a tetejét, mert megégett volna. Mindenképp tüpróba szükségeltetik, mert elég vastag a tészta!


12 Comments:

Belly said...

Szia!

Én olyan régi,békebeli édeskés foszlós kalácsreceptet keresek és első ránézésre a tiéd olyan.Ki fogom próbálni,de persze kevesebb mennyiséggel:-DUgyanis csak én szeretem a családban

Gizi said...

Szivesen uzsonáztam volna nálad!! Olyan jó foszlós, látszik rajta. Még nem sütöttem ilyen kalácsot, de kifogom próbálni, igaz nekem biztosan nem lesz ilyen szép.

trinity said...

Valld be, hogy a szomszédokat is jól tartod:)))
Egy kis sütés, jaaa...kalács, kenyér és mellesleg az egész konyha átrendezve:OOO
Nem semmire vagy képes, Ancsi!!!!

Chef Viki said...

Hallatlan energiáid vannak :-))

Szééééépséges lett a kalács, teljesen átjön a képről, mennyire foszlós!!
Elfogadnék egy szeletet :-)

Ancsika said...

Mindenkinek adok szívesen, van még! És még így másnaposan is finom!! :)

Garffyka said...

Ancsika, esetleg egy harmadnapos szeletet küldenél fénypostával? :-D Nagyon szép és szinte az illata is érződik.

Hajnii said...

:)
Mostmár tényleg meg kell sütnöm ezt a kalácsot:)
Bár én nem igazán ehetek belőle... na de majd csak egy szeletkét ;)
cupp

linbori said...

Látom nem egészen vesztél el,itt megtalálható vagy! :)

Scofield said...

szép darab délutáni uzsonnára...:)

Unknown said...

Hello! Épp kalácsreceptet keresgéltem... A Tiéd a nyerő! Már állok is Neki! Drága jó Férjem holnap (is) túlórázni fog (6-22-ig), kért valami finom kalácsot. Egye kutya megkapja:D Úgy érzem megérdemli. Köszi a receptet!

Unknown said...

Elkészítettem, isteni finom! Köszi a receptet mégegyszer!

Ancsika said...

Andikám, nagyon szívesen! Máskor is :)