vasárnap, május 10, 2009

Anyáknapi torta

Sütés nélküli epres torta

Érdekes módon itt nem május elsö vasárnapja Anyáknapja, ha nem a második. Így mi ma ünnepeljük Anyáknapját. Korán reggel már megkaptam kisfiamtól a gyönyörüséges, két kis kezével díszített dobozkát, benne egy szép csillogó kövecskét találtam és egy papír szivet, amire ákom-bákom betüivel felírta: Mama, szeretlek! Ettöl több nem is kell egy anyának.
Én pedig megleptem a családot egy tortával:




100 g vaj
200 g babapiskóta
16 g Götter Speise (Citromízü zselépor)
1/4 l víz
200 g krémsajt (pl. Philadelphia)
2 e.k. citromlé
125 g cukor
300 g tejszín
500 g eper
150 g Milka szívecske


A vajat felmelegítettem és lehütöttem. A babapiskótát egy zacskóba tettem és a sodrófával (vagy húsklopfolóval) morzsává törtem. A 26 cm-es kapcsos tortaforma aljára sütöpapírt fektettem, majd a vajas piskótamorzsát belenyomkodtam. A citromos zselét a vízzel elkevertem és 5 percig állni hagytam. Közben a krémsajtot a citromlével, a cukorral és a vaniliás cukorral simára kevertem. A zselét felmelegítettem, de nem föztem fel. Csak addig kell melegíteni, míg átlátszó nem lesz. Hidegvízbe állítottam és kihütöttem. A köztes idöben felvertem a tejszint habbá. Amikor a zselé teljesen kihült, hozzákevertem a sajt krémhez, majd beleforgattam a tejszinhabot is. 7 e.k. krémet a piskóta tetejére simítottam. A megmosott eper 2/3-át feleztem, illetve negyedeltem és a tortaformába rendeztem. A maradék krémet rásimítottam és betettem a hütöbe 2 teljes órára. Késsel óvatosan körbevágtam a szélét, majd a torta karikát leszedtem. A félretett eperrel, Milka szivekkel és citronfüvel díszítettem.


8 Comments:

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!

Ez valami meseszép!!!!:-))
Igen kuglóf volt, de majdnem nem lett :-)))
gesztenye

trinity said...

Ancsi,
megint kitettél magadért!!Gyönyörűséges!!!Remélem, kellőképp elalélt a család is tőle:))

Kata said...

Szívesen mennék vendégségbe...

Méhn Niki said...

Hmm, nagyon guszta!!! Én is úgy tudom, hogy mindenhol május második vasárnapja anyáknapja. Csak nálunk az első... vajon miért?

Chef Viki said...

Ancsikám, elalélok menten! Meseszép, gyönyörű!

Juj de finom lehetett... Folyik a nyálam!

Tündér said...

Hú, ez nagyon jó torta!Biztos olyan finom volt, mint amilyen szép!

Tündér said...

Hú, ez nagyon jó torta! Biztos olyan finom volt, mint amilyen szép!

Garffyka said...

Látványnak is csodaszép :-)