szerda, május 20, 2009

Fagyi kisokos (fagylaltgép nélkül)

Most, hogy így elborította az agyamat a fagyi mánia, rengeteget olvasok, keresgélek fagyi receptek után. Ezeket az alaprecepteket egy német szakácskönyvben találtam. Gondoltam közzéteszem, hátha segít nektek is.
Ezek csak alapreceptek, további ízesítés a képzeletre van bízva. (a fotók illusztrációk!)





Tejfagyi



1/2 l tej (vagy lehet fele tejszín is)
1 vaniliarúd kikapart belseje
4 tojás sárgája
150-200 g cukor


A tejet a vaniliával felmelegíteni. A tojást a cukorral vízgöz felett (nagyon fontos, hogy a víznek nem szabad forrnia!!) habosra keverni, majd kisebb részletekben, apránként hozzá adni a tejet és addig keverni, míg sürü masszává nem áll. Hidegvízbe állítani az edényt és kihüteni. Mehet a mályhütöbe, illetve lehet ízesíteni.


Fagyi-parfé



4 tojás sárgája
125 g cukor
1 vaniliarúd kikapart belseje
250 g tejszín - kemény habbá verve


A tojást a cukorral vízgöz felett (a víznek nem szabad forrnia!!) krémesre keverni, verni. Hozzáadni a vanilia kikapart belsejét. Hideg vízbe állítva teljesen kihüteni. Hozzákeverni a kemény tejszínt. Közben egy tetszüleges formát benedvesíteni, ráncmentesen kibélelni folpack-al és a krémet ebbe önteni. Mélyhütöben hüteni.


Gyümölcsös fagylaltok



400 g gyümölcs (tetszés szerint)
150 g cukor
1 citrom leve
1 tojás fehérje, 1 ek. cukorral kemény habbá verni
200 g tejszín félkeményre verve


A gyümölcsöt pépesíteni, majd szitán átpaszírozni, hozzáadni a cukrot és a citromlevet. 1 órát állni hagyni. Az idö letelte után hozzákeverni a felvert tojáshabot, majd a felvert tejszínt is. Mélyhütöben hüteni, esteleg többször átkeverni.

Remélem tudtam segíteni! Jó nyalakodást!!!




10 Comments:

Garffyka said...

Jók ezek, de én inkább megvárom, amit te készítesz majd a fagyigéppel.

Tündér said...

Ancsika!Rám jó hatással van a fagyimániád!Már tervben van a fagyikészítés nálam is (gép nélkül).Én is szoktam készíteni ( az igaz, hogy csak július -augusztusban jött eddig az ihlet,most neked köszönhetően már májusban:.... nekem nagyon bejön a házi fagyi!

trinity said...

Ancsi, megőrjítettél:)))
Egyre-másra a fagyigépről álmodozom!!!
Már 100 receptet begyüjtöttem....:)

Ancsika said...

Szupi, hogy mindenkit megörjítek! Bár én most csak olvasok, meg álmodozok a fagyiról. Annyira gyötör a köhögés, hogy beszélni sem tudok, nem hogy fagyizni :(

Limara said...

A fagyi jó a torokfájásra! :))
Hálás köszönet a receptekért! :))

Chef Viki said...

Bezony, a hideg elöli a bacikat :-))

Kezdek én is bezsongani a házi fagyitól... Láttad, neten keresgéltem aukciós oldalakon fagyigépet :-)

Ancsika said...

De már nem is annyira fáj a torkom, csak rettemtöen köhögök. Hihetetlen; már nem bírom, mert úgy érzem megfulladok! :( Arra is jó a fagyi???

Gizi said...

Jobbulást kívánok neked!! Minnél előbb gyógyúlj meg és minden nap kápráztassál el minket a különleges és finom fagyijaiddal.(ugye ha csak nézem, és sóvárgok utánna akkor nem hízlal??)

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!

Szuperek, ki is fogom próbálni őket! :-)
gesztenye

Méhn Niki said...

Hmmm, fagyíííí!!! Nyami-nyammi-nyam-nyam! :)) Ebben a hőségben ez kell mindenkinek... Nagyon guszta! :)