vasárnap, május 24, 2009

Eperkrémes

Még mindíg eper!!!! Egyszerüen megunhatatlan és ki kell használni ezt a rövid idöt, amíg élvezhetjük a friss gyümölcs zamatát. Valamilyen könnyü, habos dologra vágytam, de semmiképp nem torta félére. Aztán tegnap este pakolásztam a hütöben és ráakadtam egy csomag friss levelestésztara, amit még a napokban vettem, hogy: "majd jó lesz valamire!" felkiáltással. Körvonalazódott is rögtön, hogy krémest fogok sütni belöle, de nem hagyományos módon, hanem eper krémmel fogom megtölteni. Legvadabb álmaimban sem hittem, hogy ilyen jól fog sikerülni.




1 cs. leveles tészta
némi eperlekvár (elhagytható)
200 g fehér csokoládé
300-400 g Mascarpone
500 g eper
porcukor


A levelestésztát kinyújtottam, majd kb. 5x12 cm-es négyzetekre vágtam. Tetejét megkentem felvert tojással és megszórtam porcukorral (sütés közben szépen karamellizálódik a cukortól). Elömelegített sütöben aranyszínüre sütöttem, majd hagytam teljesen kihülni. Macikonyha jól bevált fehércsokis mascarponés krémét készítettem töltelékként: a fehércsokit mikróban óvatosan felolvasztottam, majd fokozatosan hozzákevertem a mascarponét. Az epret pürésítettem és hozzákevertem a krémhez. A krémeslapot megkentem egy leheletnyi - múltkorról maradt - frissen fözött eperlekvárral. A krémet habzsákba töltöttem és a lekvár tetejére nyomtam, jó gazdagon. Ráültettem egy másik tészta kalapot, megszórtam porcukorral és észre sem vettem hová tüntek!?



14 Comments:

Tündér said...

Ancsika! Már megint nagyon ötletes desszertet alkottál! Pont ma gondolkodtam valamilyen fehér csokis,mascarponés, epres krémen:)Nagyon guszta!

Vesta said...

Nagyon ötletes és guszta tényleg! Ez már biztos a saját epredből készült!

lúdanyó said...

Tényleg nagyon ínycsiklandó lett :)

Ancsika said...

Köszi Csajok! :)
Vesta, ááá!!! Még nem! Csak pár szem termett eddig. Azt inkább megesszük. Meg igazándiból még nincs is itt a dömping eperböl. Sztem még jó 2 hét! Akkor lesz nemulass!!!! :)

Chef Viki said...

Jesszusom, ránézek, és a látványtól nő a hátsóm :-DD

Szenzációs lehetett! Ügyi vagy!

Gizi said...

Csak nyelek itt nagyokat ebben a késői órában. MENNYEI lehetett!!!!

trinity said...

A totális bűnbeesés-már megint csodás! És ez csak úgy kisujjból kirázva:)))

Limara said...

Pazar desszertet alkottál! :))

Garffyka said...

Pfújjj! Ez már személy és közösség elleni izgatás!
Egy iciri-piciri morzsácsak sem maradt? :-D

Unknown said...

Nyammm! Fantasztikus!

Brigitta said...

No,most mit mondja?Izéé,írjak?Ez megint nagyon sóvárgós,jaj,de megkóstolnám!

Méhn Niki said...

Én csak ennyit tudok kinyögni: aaaaaaaa.... :)

alchri said...

Óh....diéta, nesze neked....valami gyönyörüüü!

erős ildikó said...

Erre már rá sem merek nézni!:-)) De tényleg: csodaszép! És nagyon szeretem a leveles tésztát - sósan is, édesen is...