szombat, május 30, 2009

Vaniliás-pekándiós dán papucs



Nem tudok szabadulni a dán vajastésztától! Már egész héten azon tanakodtam magamban, hogy valami mást kéne most belöle sütni. Lassan-lassan körvonalazódott bennem a gondolat és megszületett a végleges ötlet. Még pedig úgy, hogy megláttam a boltban egy olyan pudingport, ami sütésálló. Akkor már tudtam, hogy ezzel fogom megtölteni a tésztát. Törtem még hozzá pekándiót is, ez került bele töltelékként. És most nem kifliket, hanem papucsokat hajtogattam belöle. Tetejüket a kelesztés után megkentem felvert tojással, majd böven megszórtam porcukorral, ami sülés közben szépen rákaramellizálódott. Éhes családom úgy vetette magát a langyos tésztára, mint a sáskahad. Pillanatok alatt alig maradt pár darab. Anyukám kinn dolgozott a kertben és amikor bejött, már csak pár darab árválkodott a sütemenyés tálon. Megkérdezte, hogy miért sütöttem ilyen keveset!??





14 Comments:

trinity said...

Én meg ezektől a fotóktól nem tudok szabadulni:))Megszállott vagy-de jó értelemben....Csodás!

erős ildikó said...

Ez csodaszép!
Még egy kicsit vacilálok e papucsok és a kovászos uborka között (utóbbit is imádom!)
S látom, hogy a fagylaltok után megint nincs hiány Nálad édességben!

Chef Viki said...

Jaj szegény anyukád :-) Újrázni kell, ahogy látom!

Ancsika said...

Trin! és erre még csak most jöttél rá??? :))

Napamátka! én vagyok a Gombóc Artúr; álruhában! :))

Viki! Hagytam ám Anyunak! ugye nem gondoltad, hogy képes lennék neki nem hagyni?????? :)

lúdanyó said...

Gyönyörű képeket készítettél :) De a süti sem lehet akármilyen!!

duende said...

Húúúúúúúú

Congatulation, hölgyem! :))

A fotóhoz is, a sütihez is! fantasztikus mindkettő! :)

Kata said...

Megint csorog a nyálam, pedig nem is voltam éhes...eddig:)

Unknown said...

Ancsika!
Nem olyan régen találtam meg a blogodat,nagyon tetszik.Biztosan sokmindent megsütök-megfőzök majd a receptjeid közül.Most egy kis segítséget szeretnék tőled kérni.A hokkaidó kalácsot már nagyon rég megszeretném sütni,de sehol nem találom meg a tejport.Én is Németországban lakom,ezért gondoltam Te biztosan tudsz nekem segíteni.Már mindenhol kerestem,de nem lelem.Válaszodat nagyon köszönöm előre is.További jó sütés-főzést!Edina

Ancsika said...

Lúdanyó, Duende, Kata! Köszi! :)

Edina én EWS-Markt-ban vettem. Mindenképp valami nagy bevásárlóban keresd. Magermilchpulver néven keresd!
Örülök, hogy rám találtál és visszavárlak! :)

Unknown said...

Gyors válaszodat megköszönöm!Én milcpulvert keresgettem,lehet ezért nem találtam,a magert lehagytam róla.Még annyit megírhatnál nekem,hogy melyik részen keressem az üzletben.Sajnos EWS-Markt itt nincs a városunkban,legalábbis nem tudok róla.Már benn vagy a kedvenc blogjaim között,rendszeresen olvaslak!Szép napot neked!

Ancsika said...

Edina én Nürnberg környékén lakom, errefelé van EWS. De eszembe jutott, hogy Bioladenben nézd meg! Sztem ott kapsz! Vagy Marktkaufban, ott is nagy a választék és az van szerte N.o-ban :)
Én is próbáltam a blogodba jutni, de nem sikerült! :( Meghívós talán? Kaphatok én is hozzáférést? :)
Szép pünkösdöt! :)

Limara said...

Csodaszép! :))

Garffyka said...

Ilyen sütiért bevállalom a papucs becenevet; a fotók nagyon profik!

Unknown said...

Kedves Ancsika,nekem nincs saját blogom,ezért nem találtad.Ezt meghagyom másnak,nálam sokkal ügyesebbnek,neked vagy a többi sütős-főzős blogosnak,akiknél csak ámuldozom nap mint nap.Segítséged köszönöm tejpor ügyben,remélem mostmár meg fogom találni.Neked is szép Pünkösdöt kívánok,innen Lüdenscheidből!