szombat, május 09, 2009

"Csomagocskák" kuglóf

Ezt a receptet is abból a bizonyos újságból lestem ki. Úgy vagyok, mint Chef Viki. Megveszem az újságot, aztán gyorsan átlapozom. Sokszor van úgy, hogy rögtön elsö pillantásra beleszeretek valamibe és akkor ripsz-ropsz megcsinálom. Aztán újra elöveszem és olvasgatok. Ezt a kuglóf receptet elsöre szinte észre sem vettem, csak tovább lapoztam, mivel eszembe sem volt kuglófot sütni. Aztán amikor arra került sor, hogy elolvassam a recepteket tünt fel, hogy ez egy különleges, nem mindennapi sütemény. Robogtam bevásárolni és nekiálltam elkészíteni. Épp átjött a szomszédasszonyom, amikor a töltelékeket készítettem és keresetlen egyszerüséggel közölte, hogy bizony nem vagyok normális. :) Ö nem állna neki ilyen pepecselös sütinek, inkább süti a hagyományos, megszokott változatot. Ez a különbség kettönk között. Szeretem a kihívásokat és a sikerélmény mindenért kárpótol. És különben sem volt annyira bonyolult, mint elsö olvasatra tünt. De döntse el mindenki maga:





500 g liszt
30 g élesztö
100 g cukor
1/4 l tej
100 g vaj
2 tojás sárgája
1 csipet só
1 cs. Citro-Back v. reszelt citromhéj

Mák töltelék
100 g darált mák
20 g cukor
2 e.k. kétszersült-morzsa
1 csipet fahéj
1 e.k. rum
1/8 l forró tej

Túró töltelék
125 g túró
20 g cukor
1 tojás sárgája
2 e.k. mazsola
2 e.k. citromlé

Mogyoró töltelék
100 g darált mogyoró
20 g cukor
2 e.k. kétszersült-morzsa
1 csipet fahéj
1 e.k. rum
1/8 l forró tej

Szilvás töltelék
150 g szilvalekvár
1 csipet fahéj
1 e.k. rum

Barackos töltelék
150 g aszalt sárgabarack
100 g tejcsokoládé


A lisztet egy tálba szitáltam, a közepébe egy mélyedést készítettem. Ebbe belemorzsoltam az élesztöt, megszórtam egy kevés cukorral, majd egy kevés langyos tejet öntöttem rá. Langyos helyen, letakarva kb. 20 percig hagytam dolgozni az élesztöt. Az összes többi tésztához valót belekevertem és hólyagosra dagasztottam. Kelesztötálban duplájára kelesztettem. Míg a tészta kelt elkészíettem a töltelékeket és letakarva állni hagytam. Miután megkelt a tészta, lisztezett deszkára borítottam és 30 db-ra vágtam. Egyenként kinyújtottam és megtöltöttem 6-6 db-ot, azonos töltelékkel. Tetejüket összefogtam, mint egy kis csomagot. A kuglóf formát kivajaztam, megszórtam morzsával és a csomagocskákat váltakozva beletettem. Nem kell megijedni, hogy nem érnek teljesen össze, majd szépen a melegben össze fognak késöbb kelni! 50°-os sütöbe tettem a formát és addig hagytam kelni, míg a tészta el nem érte a forma tetejét. Ekkor a sütöt 180° ra kapcsoltam (légkeveréses) és 50 perc alatt megsütöttem. Félidöben sütöpapírt tettem a tetejére, mert nagyon sült és féltem, hogy megég. Ez alatt az idö alatt teljesen átsült a tészta. Még forrón sütörácsra borítottam és azonnal megszórtam porcukorral.


14 Comments:

szazala said...

Fantasztikus!!!!!

Limara said...

Odaérek még uzsonnára?? :))

Ancsika said...

Szazala! Köszi! :)

Marcsi! még mindíg nem vagy itt? Várlak!!!! :)

Limara said...

Repülök! :))

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!

Épp ma olvastam egy kuglófos könyvemben hasonlót, de abban a csomagocskákban csak túró volt.
Ez fantasztikus, én is kipróbálom, úgy is mindig gond mit süssek reggelire a páromnak :-))
gesztenye

Méhn Niki said...

írjam meg a címem hogy légi postával elküldj egy szeletet? nem, kettőt!!! :D nagyon nyálcsorgatós! én is így vagyok egyébként a receptes újságokkal! :)

Ancsika said...

miss Muffin! Csatlakozz Limarához :))

Kata said...

Nekem is tetszik, és csatlakozom: minden "hülyeségre", babramunkára képes vagyok, ha megtetszik valami:)

Limara said...

Már megint itt vagyok és vágyakozom.. :)))

Ancsika said...

Marcsi, azt hittem már úton vagy! :))))

Chef Viki said...

Ojjé, micsoda gyönyörűség! Aztán szomszédasszonynak jutott-e belőle 1 szelet, csak hogy tudja, mit hagy ki? :-))

Hihi, az olvasás legalább nem hizlal :-)) De milyenek vagyunk, rögvest megsütjük-megfőzzük, ami fejben működik :-D

És akkor jön RR :-DD

Méhn Niki said...

Ó, jönnék én, de kicsit messze vagy... :)

Ancsika said...

Viki! szomszédkának juszt sem adtam! Ezekután nehogy már megtudja, hogy megérte a kínlódás :))) Egyen csak sima kuglófot!

RR már totál itthon érzi magát nálam! No problemo! :))))

trinity said...

Na, most meg újra elaléltam...De nem úgy, mint a szomszéd-mert tudom, megéri...Csodás!
Már nem kérek, mert a többiek befalták itt előttem, egyszer nem jövök és tessék:)))

De könyörgöm: ki az az RR???????