szerda, május 27, 2009

A nürnbergi sültkolbász

Akkor ez most egy rendhagyó post lesz. Mégpedig azért, mert ugyan én sütöttem meg, de a kolbászt nem én készítettem, de még a zsemlét sem én sütöttem. Viszont mindenképp szerettem volna megörökíteni itt az oldalamon még egy hagyományos bajor, közelebbröl nürnbergi különlegességet. Aki járt már Nürnbergben, egész biztos megkóstolta a mézeskalács mellett a "kis kolbászt". Sok féle kolbászt árulnak, de a hagyományos nürnbergi csak itt, ezen a vidéken kapható. Bár vannak eltérések, mert minden egyes hentes saját recept alapján készíti, így füszerezésbeli különbségek fellelhetök. Gyakran kerül az asztalunkra, mert szívesen esszük bármikor és bárhogyan. Kisfiam inkább zsemlében, mustárral, ketchuppal. Komplett fogás kerekedik belöle, amikor a szintén hagyományosnak számító bajor párolt savanyú káposzta és perec kerül mellé az asztalra. Egyébként Nürnberg belvárosában egymást érik a helyek, ahol megkóstolható a Bratwurst. Aki ráérösebb és megadja a módját ülhet elegáns étteremben, akinek sietös, esetleg munkahelyröl szaladt ki elkölteni az ebédet, az bármelyik sarkon kap forró kolbászt. Így vagy úgy, mindenképp érdemes egyszer kipróbálni, ha erre vetödik valaki. Természetesen egy korsó jó hideg sör dukál hozzá!

6 Comments:

trinity said...

Kérhetem sok mustárral????Most nyitom az ablakom:)))

Chef Viki said...

Ebből bevállalnék én is egy adagot :-)))

Limara said...

Én is megyek! :)))

Ancsika said...

Akkor mikor jöttök????

erős ildikó said...

Még nem ettem ilyet, de ha arra járok, feltétlen kipróbálom!

Garffyka said...

Nyammm, én ettem már és nagyon finom!
Apropó, mustárt viszek!