szombat, május 23, 2009

Olasz hús

Teljesen véletlenül sikerült ma valami igazán finomat varázsolnom ebédre. Eredetileg úgy terveztem, hogy valami könnyü halétel lesz ma, de aztán másképp döntöttem. Igazándiból azt sem tudom, hogy miért!? Csak úgy jött. Valami mediterrán, olaszos ízre vágytam. Gyorsan le is írom, hogy készítettem; el ne felejtsem, mert ilyet máskor is kell csinálnom, annyira jól sikerült és mindenkinek nagyon ízlett.




8 vékony szelet hús
olívaolaj
só, bors
2 vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
2 doboz hámozott paradicsom konzerv
kb. 20 fekete olajbogyó
2 e.k. paradicsompüré
oregano
rozmaring
100 g frissen reszelt parmezán
1 doboz bazsalikomos mini Mozarella
egy maréknyi friss bazsalikom levél


A hús szeleteket sóztam, borsoztam, majd kb. 3 e.k. olajon mindkét oldalát hirtelen megsütöttem. Egy tüzálló tálat vékonyan kiolajoztam és a húsokat egymás mellé belefektettem. A visszamaradt olajon megpároltam a vékonyra szeletelt hagymát és fokhagymát. Ráöntöttem a paradicsom konzervet, fakanállal kissé összetörtem, de azért hagytam benne nagyobb darabokat. Az olajbogyókat kettévágtam és a raguhoz adtam. Sóztam, borsoztam, friss rozmaringot és oregánót szórtam még rá, majd pár percig együtt forraltam öket. Ráöntöttem a ragut a húsra, megszórtam a reszelt parmezánnal, a mini Mozarellákat félbe vágva a tetejére pakoltam. Elömelegített sütöben kb. 25 perc alatt pirosra sütöttem a tetejét. Penne tésztával tálaltam. Nagyon könnyü étel, valóban nyarat és Itáliát idézö ebéd volt!

6 Comments:

trinity said...

Repülök!!:))))

erős ildikó said...

Minden csőben sült sültet imádok!
lehet, hogy még Trinity előtt ott leszek?:)

Tündér said...

Jól hangzik!Tetszik az ötlet!

Mariann said...

Nem tudsz olyat... amit őzgerinc-formába kell rakni, utána kiborítani és szeletelni....kell hozzá mondjuk joghurt és zselatin és gyümölcs .... ? Tudod, mire gondolok...? Ha igen, írj egy recit légyszi!

Ancsika said...

Mari, ha emlékezetem nem csal, akkor talán vnj oldalán láttam hasonlót! De mérget nem vennék rá :)

Gyöngyi said...

Nyammmm...