kedd, május 26, 2009

Kapros-túrós keltpite

Tegnap este nem hagyott békén egy gondolat. Eszembe jutott, hogy figyel még a mélyhütömben egy fél kg otthoni túró. Meg rengeteg a friss kapor is. Úgy aludtam el, hogy tudtam, ma reggel kapros-túrós keltet fogok sütni. Gyorsan reggel be is kevertem a tésztát. A túróval egy kicsit bajban voltam, mert felengedés után kissé vizes volt. Szüröbe tettem és lecsurgattam picit. Nem hiszem, hogy különösebben rontott volna a túró minöségén, bár egy picit vizesebb lett a tészta ott, ahol a túróval találkozott. De az élvezeti értéken ez mit sem rontott. Olyannyira nem, hogy csak azt veszem észre, hogy lépten nyomon a tálca körül akad valami dolgom! :)




2 dl tej
1 dkg élesztö
1 tojás
5 dkg vaj
25 dkg liszt
pici só

40 dkg túró
3 e.k. cukor
2 tojás sárgája
1 e.k. búzadara
1 cs. kapor apróra vágva
2 tojás felvert habja

1 e.k. tejföl
1 tojás sárgája
1 e.k. cukor


Kelt tésztát készítettem, a szokásos módon. Jól ki kell dolgozni. Lágy tésztát kaptam, amit langyos helyen duplájára kelesztettem. Egy kisebb tepsit kivajaztam, kiliszteztem, majd a tésztát belefektettem, eligazgattam.
A töltelék hozzávalóit összekevertem, a tojás fehérjéböl kemény habot vertem és óvatosan a túróhoz forgattam. Rásimítottam a tészta tetejére és elömelegített sütöben, 160°-on (légkeveréses) megsütöttem. A sütés vége elött pár perccel összekevertem a tejfölt, a tojás sárgájával és a cukorral, rákentem a túró tetejére és még 3-4 percre visszatoltam a sütöbe. Ettöl szép színü lett a sütemény teteje.



(Duende! Köszönöm a segítséged!)

6 Comments:

Limara said...

Ó, de gyönyörűséges!:))
Nézz be hozzám kérlek! :))

duende said...

Imádom!!! Imádnám! :)))

Látom ügyködtél, nagyon szépek a fotók. Ügyes vagy! :)

erős ildikó said...

Ez mennyei, én is imádom! És csodaszépek a fotóid! (Akkor ma nem is volt fagylalt?:-)

Ancsika said...

Duende! nélküled nem jött volna létre! :))

Napamátka! ma nem volt fagyi! :( Gyanítom pár napig nem is lesz, mert nagyon hidegek jönnek felénk!

Tündér said...

Ancsika! Azt kell mondjam, hogy egyre jár az agyunk:) Pont tegnap gondolkodtam azon, hogy jól esne valami kapros túrós édes finomság! Ma végül is más került sorra, de sütök én még kapros túrós pitét:)

trinity said...

Gyönyörűek a fotók-is!A pite meg mennyei lehet....