vasárnap, május 24, 2009

Pisztácia fagyi

A fiam hatalmas fagylalt pusztító. Bár nem eszik meg mindenféle fagyit, azért kedvencei vannak. Most arról nem is tennék említést, hogy leginkább a vizes alapú fagyikat nyalogatja elöszerettel - mint mindegyik gyerek társa - azért a pisztáciát mindíg megkóstolja a fagyisnál. Amióta megérkezett a fagyigép, azóta rágja a fülemet, hogy mindenképp csináljunk pisztáciát is. Kérésének eleget is tettem, mert hogyan is tudnék neki nemet mondani!? Az már eldölt az elsö kísérletnél, hogy ilyen krémes és zamatos pisztácia fagyit még egyikönk sem evett.
Nem lesz ennek a fagyi gyártásnak jó vége! Már látom szomorú sorsomat, hogy nyár végére olyan leszek, mint egy bálna!




4 tojás sárgája
100 g cukor
250 ml tej
125 ml tejszín
1/2 vaniliarúd
75 g örölt pisztácia
1 cl Amaretto likör


A tojást sárgákat a cukorral krémesre, habosra kevertem. Ügyelni kell, hogy a cukor teljesen felolvadjon a habban. A tejet és a tejszínt egy lábaskában felmelegítettem, amibe beletettem a félbevágott vaniliarudat is. Amikor felfött, félrehúztam, kihalásztam a vaniliát belöle. Egy nagyobb fazékban vizet melegítettem és vízgöz fölött (a víznek nem szabad forrnia!) kisebb adagokban és lassan hozzákevertem a tejet a tojáshabhoz, közben folyamatosan kevertem a kézi habverövel. Tettem ezt addig, míg sürü, habos masszát nem kaptam. Ekkor jegesvízbe állítottam az edényt és még mindíg folyamatos keverés mellett teljesen kihütöttem. Belekevertem az örölt pisztáciát és a likört (lehet aroma is). A fagyigépbe öntöttem és kb. 40-45 perc alatt a gép elkészítette a mesés fagyit.

11 Comments:

Méhn Niki said...

Hmm, de régen ettem pisztácia fagyit... legközelebb ha megyek fagyizni, ilyet fogok kérni! :) Tegnap lime fagyit ettem, az is nagyon finom volt. :)

Chef Viki said...

Ancsikám, majd csekkolunk augusztus 15-én :-))

Jövök majd hozzád nyálat csurgatni, hihetetlen miket teremtesz! Isteni fini lehetett...

Scofield said...

kiszaladt a számon egy húba.meg:) elnézést

Ancsika said...

mM! a lime fagyit majd egyszer próbáld meg chilis-csokival együtt nyalni! Isteni! :))

Viki! már számolom a napokat :)

Scofield! Neked elnézem :)

murok marci said...

megértem a fiadat. nekem is a pisztácia a kedvencem. csinálok egy kis helyet a mélyhütömben és ki is próbálom.

erős ildikó said...

Tényleg nagyon beindultatok a fagylaltozással, és ez megint gyönyörű! (Szerencsém, hogy el nem érem...:-)

Tündér said...

Ancsika! Úgy látom, nagyon jó helyre került a fagyi gép! Nagyon ötletesek és gusztusosak a fagyijaid!

trinity said...

Ancsi,
muszáj lesz kipróbálnom , csak először sótlan pisztáciát kell keresnem-ált. sósat lehet kapni...
Jó ízlése van a fiadnak, a mamája meg egy tündér varázspálcával:))))

Ancsika said...

Trinity! sztem próbáld meg bio boltban :) Nálunk mindenhol lehet kapni sózatlan is. El is felejtettem írni, hogy sózatlan kell! :)

Méhn Niki said...

Chilis-csokis... héé, ilyet itt nem lehet kapni... :( nna, ezért ki kell mennem németbe... :)

Ancsika said...

Muffinka! én is otthon, Bp-en ettem chilis csokit :)))