vasárnap, március 22, 2009

Baileys-csokitorta

Kedves fogyókúrázó és léböjtöt tartó blogtársak! Kéretik ezt a postot átugrani! Majd térjetek vissza késöbb, ha a kúra befejezödött!
Akkor viszont érdemes, mert igazán különleges, nagyon finom torta receptjét tárom most elétek:





225 g keserücsokis tortabevonó
275 g tejszín
75 ml + 3 e.k. Baileys likör
100 ml tej
150 g keserü csokoládé
250 g vaj
250 g cukor
1 cs. vaniliás cukor
1 csipet só
4 közepes nagyságú tojás
350 g liszt
50 g + 1 e.k. kakaópor
1 cs. sütöpor
150 g ribizli zselé


Elözö nap a tortabevonó csokit nagyobb darabokra tördeltem, a tejszínt felmelegítettem. A meleg tejszínbe beletettem a csokit és a 75 ml likört. Addig kevergettem, míg a csoki egészen fel nem olvadt. Hütöbe tettem. A tejet a 3 e.k. likörrel felmelegítettem és a magas kakaótartalmú csokoládét felolvasztottam benne, majd ezt is betettem a hütöbe.
Ma reggel a vajat a cukorral, vaniliás cukorral és a csipetnyi sóval habosra kevertem. Egyenként hozzákevertem a tojásokat, egészen addig, míg egy nagyon könnyü habot nem kaptam. A lisztet egy tálban összevegyítettem a sütöporral és az 50 g kakaóporral. A lisztes keveréket és a tegnap hütöbe tett tejes csokimasszát váltakozva, kis részletekben a vajas masszához kevertem. A tésztát elöre kivajazott, lisztezett 26 cm átméröjü tortaformába simítottam és elömelegíetett sütöben (légkeveréses: 150°) 60 percig sütöttem. Rácsra téve teljesen kihütöttem. Miután kihült, óvatosan 3 lapra vágtam a tortát. A ribizli zselét felmelegítettem, picit hülni hagytam, majd az alsó és a középsö lapot megkentem vele. Kivettem a csoki-likörös tejszínt a hütöböl és kemény habbá vertem. Ezzel vontam be a torta tetejét és oldalát, úgy, hogy egy kicsit "kócos" legyen. Tálalás elött legalább 1 órát hideg helyre kell tenni. Közvetlenül fogyasztás elött a tetejét megszórtam kakaóporral.



8 Comments:

trinity said...

Ha esetleg nem fogyna el-küldhetsz:))))

Edit (Esc) said...

nem olvastam el csak az elso sort. De a kep szerint ugy iteltem, hogy erdemes lementeni. :-)

Ancsika said...

Trinity! Nyiss ablakot! :))

Editem! lelked rajta!!! :))

Chef Viki said...

Hétvégére felfüggesztve! Egy tálka mogyorós csokipudinggal az ölemben ülök itt :-)))

Kááááááprázatos bűnbeesés!!!

Gyöngyi said...

De jó, hogy most sütiztem.. Ezt a tortát személyes támadásnak veszem, kínzás, olyan jól néz ki!!! (pityergős kép)Ha esetleg egy két morzsát küldenél...

Garffyka said...

Mian, ha esetleg a tálat kinyalhatnám :-), gondolom morzsákra már hiába is ácsingózom :-)

Gyöngyi said...

Én mazochista vagyok, jöttem megint tortát nézni... és éhezni...

Ancsika said...

Van még, van még!!! Aki jön, az kaphat egy kis szeletkét! :))