szombat, március 14, 2009

Zöldcitrom torta

Gyermekem nagyon oda van a citromos dolgokért. Ma reggel megkért, hogy süssek neki citrom tortát. Élenken élt emlékeimben Stahl J. citrom tortája. Így ma ezt sütöttem meg. Öszintén bevallom, hogy bíbelödtem vele rendesen. Szó, mi szó megérte a fáradtságot, mert nagyon finom lett. A krémre nagyon ügyelni kell és ezt vette el a sok idöt, de ilyen finom citromkrémet még sosem sikerült készítenem. Nem sokat változtattam, csak a tészta készítésénél, mert tettem bele kevés sütöport, hogy kicsit magasabb legyen, hogy könnyebben tudjam majd kettévágni.
Aztán kókusz liköröm nem lévén a kész lapokat Limoncelloval locsoltam meg. Semmit nem rontott a végeredményen. Figyelem! tényleg csak citrom imádóknak, mert meglehetösen savanyú.




Hozzávaló a piskótához:
4+4 db tojás
12+12 dkg cukor
6+6 dkg olvasztott margarin
12+12 dkg liszt

A krémhez:
20 dkg margarin
45 dkg cukor
3 citrom
3 zöldcitrom
6 tojás
40 dkg natúr tejszínes sajtkrém(Mascarponét használtam)

A díszítéshez:
5 dkg kókuszreszelék
2 db zöldcitrom
5-10 dkg kristálycukor
1 db szalmonella ellen kezelt tojás fehérje

kókuszlikőr (Limoncellot használtam)

Első lépésként készítünk 2 db 24 cm átmérőjű piskótát. Ehhez a tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét kemény habbá verjük majd a tojássárgáját felhabosítjuk a cukorral. Ezután a cukros tojássárgájához keverjük a fehérje hab ¼ részét, hogy egy kissé lágyítsuk a cukros-tojást, majd felválva belekanalazva belekeverjük a maradék tojáshabot a lisztet két részletben és az olvasztott margarint. (tettem bele 1-1 t.k. sütöport is) Közben vigyázzunk, hogy a tojáshab minél kevésbé törjön össze.

A masszát átöntjük a kimargarinozott, kilisztezett sütőformába, és 175 fokon 15-20 perc alatt készre sütjük. (Ha valakinek elég nagy a sütője, akkor egyszerre mindkét piskótát.)


Ha a tészta megsült és kihűlt, mindegyik piskótát 2-2 lapba vágjuk.

Elkészítjük a torta krémjét, amelyhez először egy alapkrémet készítünk gőz fölött kézi habverővel. A margarint megolvasztjuk, aztán a tojásokat elhabarjuk a cukorral, majd a habart cukros tojást, a kétféle reszelt héjat és a kétféle citromlevet hozzákeverjük az olvadt margarinhoz. Az egészet addig keverjük, amíg be nem sűrűsödik. Ha kész, kihűtjük, és robotgéppel hozzákeverjük a natúr tejszínes krémsajtot.

Összerakjuk a tortát. Mindegyik lapot megöntözzük egy kevés kókuszlikőrrel, majd megkenjük a krémmel. Így folytatjuk, míg el nem fogynak a piskóta lapok. Aztán a maradék krémmel megkenjük a torta tetejét és az oldalát is.

Jöhet a díszítés. A torta tetejét megszórjuk alaposan a kókuszreszelékkel, majd ízlésesen elrendezzük rajta a „kandírozott" zöldcitrom szeleteket is, melyeket úgy készítünk, hogy vékony szeletekre vágjuk a zöldcitromot, és a szeleteket egyenként belemártjuk a szalmonella ellen kezelt tojás fehérjéjéből készült lágy habba, majd meghempergetjük a kristálycukorban.

(Stahl Judit receptje)



2 Comments:

trinity said...

Ez nagyon durva kínzás....Nagyon citromos és nagyon finom és nagyon szép:sok ez nekem így egyszerre:)))
Persze csak azért, mert nem kaptam belőle:)

Gyöngyi said...

Nem írtad a véleményed a receptről! Nagyon finom, finom, vagy kedvenc lesz, vagy egymisét megér?