szombat, március 21, 2009

Vaniliás mákos labda

Nem tudom ki, hogy van vele, de amikor én találok egy új receptet és elsö látásra megtetszik; addig nem nyugszom, míg el nem készítem. Így voltam ezzekkel a labdákkal is. Vettem egy receptes újságot, átlapoztam és rögtön szemet szúrt ez a sütemény. Nyugis délutánom volt, így nekiveselkedtem és megsütöttem. A tésztája égetett tészta, ami elsö olvasatra kicsit elbátortalanított, mert nem vagyunk különösképpen jó viszonyban egymással. Bár annyira nem bonyolult, de könnyen "elcsúszhat" vele az ember lánya. Ha a tojás pl. nem megfelelö méretü, már egészen biztos, hogy nem fognak felfújódni a gömböcskék. Most úgy tünik szerencsés voltam (1-2 labdácskától eltekintve, de ügyesen kivágtam magam!), mert zömmel sikerültek a gömböcskék. Megérte próbálkozni, mert érdekes, látványos és finom kis délutáni nassolni való.



125 ml tej
25 g vaj v. margarin
1 csipet só
100 g liszt
25 g darálatlan mák
3 közepes méretü tojás
1 késhegynyi sütöpor
300 g hideg tejszín
1 cs. Paradise (fözés nélküli pudingpor)
250 g túró (Lidl-s)


A tejet, a margarin és egy csipet sót feltettem egy lábasban és nem forraltam fel, de rendesen felhevítettem. Közben a lisztet és a mákot összekevertem, majd a forró tejhez adtam. Folyamatosan kevergettem, addig, míg egy gombócot nem képezett a tészta és az edény alja fehéredni kezdett.Lehúztam a tüzhelyröl és beledolgoztam 1 db tojást. Majd a másodikat is. Ezután hülni hagytam. Amikor már nem volt annyira meleg, hozzáadtam a 3. tojást is. Hidegvízbe állítottam a lábast, hogy teljesen lehüljön a tészta. A hideg tésztába legvégül belekevertem a sütöport. Egy sütölemezt kibéleltem sütöpapírral, majd 2 teáskanál segítségével kb. diónyi halmocskákat raktam a lemezre. Kb. 30 db lesz ebböl a mennyiségböl. Forró sütöbe toltam (200° - légkeveréses: 175°) és 20 percig sütöttem. Figyelem! a sütö ajtaját nem szabad kinyitni, mert összeesnek a labdácskák. A labdácskákat sütés után teljesen kihütöttem. Közben a hideg tejszínt felvertem a Paradisóval (robottal) amikor már kemény volt a hab, kézi habveröre váltottam és simára kevertem benne a túrót is. A masszát nyomózsákba töltöttem, a labdácskákon fúrtam egy pici lukat és a habot belenyomtam a közepébe. (azokat a labdákat, amik nem nöttek meg, egyszerüen nyomtam rá a habbol és kettöt összeragasztottam). Böségesen megszórtam porcukorral, így tálaltam.



5 Comments:

alchri said...

Na, most már kész vagyok mára;) Valami gyönyörüüek és a tálalás....csodás!

trinity said...

Jajj,most jöttem a boltból haza és irtó éhes lettem! Fánkocskák, nyami:)))

Kata said...

Nagyon guszta, és még mákos is...:)

Unknown said...

Megtöltve és ragasztva is gyönyörűek!

Gyöngyi said...

Ancsikám, szépek a lábdáid!