szerda, március 04, 2009

Káposztás pogácsa

A sok édesség után már valami sósra vágytam. Tanakodtam magammal, hogy mi is legyen. Már majd nem eldöntöttem, hogy káposztás tésztát csinálok, amikor beugrott, hogy idötlen idök óta nem ettem káposztás pogit. Rögtön emellett tettem le a voksomat és még viszonylag korán, reggel 9-kor nekiláttam. Bizony, fél 1-volt, mire az utolsó illatos pogácsák elöbújtak a sütöböl. Ezért elöljáróban felhívom a figyelmet, hogy csak az fogjon neki, aki nem sajnálja rá az idöt, mert ehhez bizony sok idöre van szükség. De mindenképp megéri a ráfordított idöt és fáradtságot, mert a kisült pogik mindenért kárpótolnak.
Még egy fontos dolog: frissen finomak, még szinte melegen, vagy kicsit langyosra hülten.




60-70 dkg liszt

2 dl tej
1 cs. friss élesztö
pici cukor
1,5 t.k. só
25 dkg vaj vagy margarin
1 tojás
fél pohár tejföl

1 fej káposzta
3 e.k. olaj
só, bors





Kimértem 60 dkg lisztet (késöbb még kellett hozzátennem. Ezért írtam csak kb. mennyiséget a lisztböl), elkevertem benne a sót. Közben a tejet meglangyosítottam, tettem bele egy pici cukrot, az élesztöt belemorzsoltam és felfutattam. Amíg az élesztöre vártam a lisztet és a margarint összemorzsoltam, beleütöttem a tojást és hozzáadtam a tejfölt. Végül a felfutott élesztöt is. Kézzel nagyon simára gyúrtam - nem kis fáradtsággal! Kissé lágy, de rugalmas tésztát kaptam. Kelesztötálba tettem és elküldtem melegedni, kelni.
Míg a tészta kelt, a káposztát lereszeltem, picit besóztam, de csak kb. 1/4 órát hagytam a sóban. Teflon lábasban 3 e.k. olajat melegítettem és a kicsavart káposztát megpirítottam. Közben sóztam. Borsot csak akkor tettem rá, amikor már szinte teljesen megpirult ne hogy megégjen a bors, mert akkor keserü lenne a káposzta. Félre tettem hülni.
Közben a tésztám duplájára kelt. Lisztezett deszkán négyzetalakúra nyújtottam, kb. újjnyi vastagra és megkentem a pirított káposzta 1/3-val. Összehajtogattam úgy, hogy elöször a bal oldali részt behajtottam kb. a tészta feléig, majd a jobb oldalt is ugyanígy. Aztán felülröl lefelé és alulról felfelé szintén. letakartam és további 30 percig kelesztettem. Az idö lejárta után újra nyújtottam, kentem, hajtogattam, újra fél óra pihi. Majd harmadszor is.
Ekkor atésztám már szinte olyan volt, mint a hab. Szuper érzés!!!!
Újra kinyújtottam a tésztát, tetejét késsel berácsoztam és pogácsa szaggatóval kiszaggattam. Sütöpapírral bélelt tepsire raktam és újra jó fél órát kelesztettem. Közben a sütö már melegedett, 180° ra állítottam.
Mikor a pogik már jó nagyra nöttek, betoltam öket a sütöbe, de elötte még megkentem felvert tojással a tetejüket.
Pirosra sütöttem és mind megettük!


7 Comments:

Gabriella said...

Jujj, ez nagyon jól hangzik. Töredelmesen bevallom még sose ettem.

Gizi said...

Nagyon guszták, én is szívessen megeném.

trinity said...

Türelem-pogit terem:D
Van benned kitartás, Ancsi! Én ettem, már, de nagyon rég és finom!!

Limara said...

Milyen régen csináltam már én is! Köszönöm, hogy eszembe jutattad! :)) Gyönyörűek, kívánatosak a pogik! :))

Gyöngyi said...

Ha ezt a párom most látná, nem hagyna élni... amig nem sütök neki..

Unknown said...

Nagyon guszták! Biztos kipróbálom!

petopato said...

Ma megsütöttem ezt a pogácsát, nagyon finom lett! Köszönet a receptért!
lenka