kedd, március 03, 2009

Orangen CupCake

Nem szeretnék unalmassá válni, de ma megint CupeCake-t sütöttem. Már a hétvégén megfogalmazódott a gondolat, hogy kihasználom az ételfestékek nyújtotta lehetöségeket, így a szivárvány minden színében el fogom készíteni, ezeket a mini tortákat. No és persze mindegyiket más ízben. Legalább mozog egy kicsit a fantáziám.
Ma a narancs szín jegyében telt a sütögetés; így adott volt a narancs íz is. Megszületett a Narancsos CupCake:



130 g liszt

2 t.k. sütöpor
2 tojás
125 g cukor
125 g puha vaj
1 narancs reszelt héja
1/2 narancs leve

a hab:
150 g Mascarpone
60 g porcukor
2 dl tejszín
1 cs. habfixáló
pár csepp narancs aroma
narancs színü ételfesték




A szokásos módon a lisztet elkevertem a sütöporral. A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a puha vajat, ezzel is alaposan kikevertem. Belereszeltem a narancs héját és belefacsartam egy fél narancs levét. Elömelegített sütöben 180°-on a kapszlikkal bélelt muffin formában kb. 20 perc alatt megsütöttem. A megsült tésztát rácson hagytam teljesen kihülni.
Közben elkészítettem a habot a tetejére: a Mascarponét kikevertem a porcukorral. A tejszínt felvertem kemény habbá a habfixáló segítségével. Hozzá csepegtettem az narancs aromát és megszinzetem az ételfetékkel. A felvert tejszínt és a Mascarponét összekevertem, a masszát habzsákba töltöttem és megcsináltam a kalapokat. Vékony narancs héjjal és narancs szeletekkel díszítettem.


6 Comments:

Unknown said...

Fantasztikus, biztos kipróbálom! Nagyon ügyes vagy!

trinity said...

Hogy gondolod, hogy lehetne ezt megunni?? Soha....Szebbnél szebbek!!
Csak gyártsad az ötleteket!!!!Várjuk!!!

Gyöngyi said...

Ez a muffin is nagyon szép lett, csak úgy csalogat!

Gizi said...

Olyan guszta, rögtön beleharapok! nyami nyami!!

alchri said...

Ancsaaaaa, bedilizek ezektöl a CupCakektöl, egyik gyönyörüüüb mint a másik!
Hol veszed a festékeket hozzá?
Pussz!

Ancsika said...

Köszi Csajok!!!

Alchri! sima élelmiszer áruházban vettem ott, ahol a többi sütéshez való dolgok is vannak. Sztem Marktkaufban biztos kapsz! :)