szombat, március 07, 2009

A jó öreg Nök Lapja

Rokfortos-bazsalikomos pulykatekercs


Földrajzi helyzetemböl adódóan ritkán jutok csak magyar nyelvü olvasnivalóhoz. Pedig nagyon éhezem a magyar szóra, betüre. Éppen ezért, az összes otthoni barátnöm és azok ismerösei is jól tudják már, hogy semmilyen újságot nem szabad kidobni, mert valamikor érkezem és tonna szám spájzolom be a régebbi számokat. Így csak most - némi fázis késéssel - került a kezembe a Nök Lapja egy 2007-es nyári száma, amiben rábukkantam erre a receptre. Már elsö olvasatra felkeltette az érdeklödésem, aztán többször is elövettem, végül eldöntöttem, hogy ezt ki kell próbálni. Kevéskét változtattam, az eredeti recepthez képest: nem fetával, ha nem kéksajttal töltöttem és nem csirkemellet, hanem pulykát használtam. Bizton állíthatom, a végeredményen szerintem mit sem változtatott. Az utolsó morzsáig elfogyott.




4 nagyobb szelet pulykamell filé
1/2 k.k. provence-i füszerkeverék
só, örölt fehérbors
35-40 bazsalikomlevél
150 g Rokfort/v. más kéksajt /v. feta
2-3 gerezd fokhagyma
8 szelet bacon
2 e.k. olaj
1 dl fehérbor

a köret:
1 közepes fej hagyma
1 chili paprika
50 g olajos aszal paradicsom
2 el.k olivaolaj
200 g mélyhütött zöldborsó
250 g rövid makaróni


A pulykamelleket megmostam, papírkendövel leitattam róluk a nedvességet, majd elfeleztem öket és kiklopfoltam. Besóztam és megszórtam provance-i füszerkeverékkel.
A bazsalikomleveleket megmostam, megszárogattam, pár db-ot félretettem a díszítéshez, a többit összevágtam, de nem túl finomra. A sajtot villával összenyomkodtam, belenyomtam a fokhagymát, hozzáadtam a vágott bazsalikomot, sóztam, borsoztam.
A bazsalikomos sajtot a húsba töltöttem, feltekertem és mindegyiket beletekertem bacon szalonnába. Végeit fogvájóval összetüztem, hogy a sajtos töltelék ne tudjon kifolyni sütés közben. Forró olajon körbepirítottam a melleket, aláöntöttem a bort és mérsékelt tüzön, lefdeve kb. 20 percig pároltam. Végül levettem a fedöt és mártássürüségüre forraltam a levét.
Míg a hús párolódott elkészíettem a köretet: a hagymát meghámoztam, apróra vágtam. A chili magjait és az ereket kivágtam, felkarikáztam. Az aszalt paradicsomot lecsöpögtettem az olajtól és vékony csíkokra vágtam. Az olivaolajat felforrósítottam, megfonnyasztottam benne a hagymát, rádobtam a zöldborsót és 2-3 e.k. vízzel, fedö alatt puhára pároltam. Hozzáadtam a chilit és így is 3-4 percig tovább pároltam. Beleforgattam az aszalt paradicsomot, picit sóztam, borsoztam, majd félrehúztam és melegen tartottam.
A tésztát enyhén sós vízben kiföztem, leszürtem és beleforgattam a zöldborsós raguba. Az elkészült melleket félbevágtam, kihúzgáltam a fogvájókat és tészta tetejére rendeztem. Bazsalikomlevelekkel díszítettem és azonnal tálaltam.



2 Comments:

Chef Viki said...

De gyönyörű! Nem csoda, ha hírmondó sem maradt belőle :-)

Majdnem mióta olvasni tudok, a Nők Lapját bújom. Először persze a meséket, aztán ahogy nőttem, mindig többet és többet :-) Ősrégi előfizetője vagyok, imádom!

trinity said...

Nem mondhatok mást: nyami-nyami rokfortos pulykamell:))))