szombat, március 28, 2009

Tengerilazac tejszínes-kapros mártásban

Kevés halat eszünk. Mondjuk pl. a japánokhoz képest. Azért úgy próbálom, hogy legalább egy héten egyszer kerüljön valamilyen halétel az asztalra. És legalább egyszer vacsorára is kínálok valamilyen hideg halas ételt. Nagyon nagy szüksége van a szervezetnek a halra, de ezt halljuk és olvassuk minden elképzelhetö helyen, hogy az Omega 3 nélkülözhetetlen, hogy egészségesek maradjunk. Szerencsés helyzetben vagyok, mert a családom szívesen fogyaszt halat és a választékkal sem lehet semmi problémám,ugyanis nálunk mindenhol vannak halas boltok, felsorakoztatva a tenger egész repertoárját. A tengeri halak pedig nagyon finomak, nem igazán szálkásak és ezeregy módon elkészíthetöek. (azért alig várom, hogy haza menjünk és beszerezzek egy kis balatoni fogast!) Ma ezt készítettem ebédre és az utolsó morzsácskáig mind elfogyott. Csodák csodájára, még a rossz evö kisfiam is 2! szeletet magába tömött, ami nála óriási teljesítmény.




1 kg tengerilazac filé
só, bors
liszt
olaj a sütéshez

1 kis fej hagyma
2 cs. kapor
vaj
étkezési keményítö
2 dl tejszín


A halfiléket melegvízben lemostam, majd papírtörlövel leitattam a nedvességet róluk. Sóztam, borsoztam, majd lisztbe forgattam. Kevés olajon mindkét oldalát hirtelen kisütöttem. (ez oldalankén 1-2 perc)
A mártához vajat melegítettem, majd a nagyon apróra vágott hagymát megfonnyasztottam rajta. A kaprot nagyon apróra metéltem, rádobtam a hagymára és szinte azonnal felengedtem kb. fél liternyi vízzel. Étkezési keményítövel besürítettem, folyamatos kevergetés mellett. Amikor felforrt lehúztam a tüzhelyröl és 2 dl tejszínt kevertem hozzá. A mártás ízlés szerint ízesíthetö. Én csak sót, borsot és vegetát adtam hozzá, mert nem szeretem, amikor a kapor ízét elnyomja valamilyen másik domináns füszer. De ez ízlés kérdése. A kisült halszeleteket beletettem a mártásba és kicsit rázogatva a serpenyöt, hogy mindenhol befedje a szósz egy pillanat alatt összemelegítettem. Egyszerü, vajban párolt burgonyát készítettem mellé köretnek.

4 Comments:

trinity said...

Kedvenc halacskám!!!A kaprot meg tényleg hagyni kell érvényesülni....Szupert főztél, ahhoz képest főleg, hogy reggel még nem tudtad:)))
Jajj, ha tudnád , hogy irigylem azt a halkínálatot....nálunk is van némi hal a multikban, de a frissesség:OOOO És méregdrága is:(

Balazs Csorjan dr. said...

Tisztelt Kollina,

talán nem veszi tolakodásnak a kérésem: fölvenné borértékelő honlapunkat remek blogja linkajánló rovatába? Szerintünk jól kiegészítenénk az Ön által írt tartalmat a boros cikkeinkkel, amit bizonyára az Ön olvasói is értékelnének. Az oldalunk:
www.winetest.eu - borbarátok vaktesztjei

Elnézést a kéretlen bejegyzésért, a linkajánlást pedig előre is danke,
Dr. Csorján Balázs
winetest.eu

Balazs Csorjan dr. said...

Kollegina

Gizi said...

Megint nagyon finomakat alkottál. Én is imádom a lazacot, de kaprosan még nem készítettem, de kifogom próbálni. Most nagyokat nyelek, és legeltetem a szemeimet.