szombat, március 14, 2009

Nápolyi rakott tészta

Valami nem túl nehéz ételre vágytam, így a léböjt kúra után. No, meg családom is várva-várta a "normális" ebédet. Kerestem, kutattam, majd a Mindmegette-n rábukkantam erre a receptre. Kb. olyan, mint egy lasagne, de mégis egészen más. Egyszerü az elkészítése, bár elég sok a mosogatni való utána. Nagyon finom volt és végre ismét bezsebelhettem a dícsérö szavakat.



25 dkg tagliatelle

1 vöröshagyma
3+1 gerezd fokhagyma
3 sárgarépa
10 dkg zeller
2-3 e.k. olivaolaj
só, bors
1 l tej
10 dkg liszt
10 dkg vaj
12 dkg parmezán sajt
40 dkg darálthús
1 e.k. oregano
1 dl vörösbor
1 dob. hámozott, vágott paradicsom


Vizet tettem fel a tésztának, amibe tettem sót és egy pici olajat. Megtisztítottam a sárgarépát, a hagymát, a zellert és3 gerezd fokhagymát. Késes robotgéppel pépesítettem a zöldségeket és oliva olajon párolni kezdtem, kb. 15 percig. Közben sóztam, borsoztam. Rátettem a darálthúst és folyamatosan keverve, hogy ne álljon össze addig pirítottam, míg a hús ki nem fehéredett. Sóztam, borsoztam és oreganóval tovább ízesítettem. Felöntöttem a vörösborral, majd elforraltam. Végül rátettem a paradicsomot és ezzel is összeforraltam.
Idöközben a tésztát is megföztem és egy tálban félreraktam.
A vajat felmelegítettem, a lisztet aranysárgára pirítottam rajta, rányomtam 1 gerezd fokhagymát. Kezembe vettem a kézi habveröt és folytonos keverés mellett hozzáadtam a tejet, azaz besamelt készítettem. Sóztam, borsoztam, tettem még bele szerecsendiót és a reszelt parmezán felét is elkevertem benne.
A besamell felét ráöntöttem a fött tésztára és alaposan átkevertem. A tészta egyik felét belesimítottam egy tálba, majd a húsos ragut is elosztottam a tetején. A tetejére a maradék tészta került, végül a besamel másik felével nyakon öntöttem. A maredék parmezánnal megszórtam és 180°-os sütöben kb. 30 perc alatt pirosra sütöttem.



1 Comment:

trinity said...

Ez olyasmi, mint a bolognai-csak a besamellel még krémesebb....És a vörösbor:hogy én miért is nem raktam bele? Nagyszerű!!!