péntek, március 20, 2009

Hajtogatott házi zsemle

A Mindmegette Morzsáló blogján találtam erre a receptre. Próba - cseresznye alapon gondoltam kipróbálom.





2,5 dl tej
5 dkg vaj
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
2,5 dkg élesztő
45 dkg liszt

A tetejére:
12 dkg vaj



Minden hozzávalót a kenyérsütögépbe pakoltam, a gép dagasztott, (én közben palacsintát sütöttem). Dagasztás után kelesztötálban duplájára kelesztettem a tésztát. Lisztezett deszkára borítottam és kb. 1,5 - 2 cm vastagra nyújtottam. A legnagyobb poharammal (9 cm átméröjü) kiszagattam a zsemléket. Egy nagyon éles késsel mindegyiket megvágtam, de nem elvágtam. Megkentem olvasztott vajjal és a vágások mentén félbehajtottam a zsömiket. Tetejüket is lekentem vajjal és elömelegített sütöben pirosra, mosolygósra sütöttem öket.

0 Comments: