szerda, március 18, 2009

"Doboz" fehérkenyér

Ma egy nagyon egyszerü kenyérkét sütöttem. Ilyet még nem követtem el. Felénk nagyon gyakori ez a kenyér a péknél; tudva lévö, hogy ezen a "vidéken" nagyon kevés fehér kenyeret esznek az emberek. Jobban elötérben vannak a teljes kiörlésü, magos, de mindenképp barna, vagy fekete kenyerek. Ritka a fehér kenyér, de azért a baquett mellett ez a "Doboz" kenyér is elöfordul. Úgy hívják: Kastenweßibrot.



1/2 kg liszt
10-15 gr élesztö
cca. 1/4 l víz és tej - fele-fele arányban
1/2 t.k. cukor
1 e.k. só
pici olaj


Minden beletettem a kenyérsütögépbe. Gagasztás után vékonyan kiolajozott kelesztötálba pakoltam a tésztát, duplájára kelesztettem. Ekkor átgyúrtam, hasábalakúra formáztam és egy négyszögletes formában mégegyszer megkelesztettem. 180°-os elömelegített sütöben megsütöttem.


0 Comments: