szerda, március 11, 2009

Burgonyapelyhes kenyér

Sikerült ma egy nagyon gyors és mégis nagyon finom kenyérkét sütni. Az úgy esett, hogy én hiába fogyózom, a családom azért eszik továbbra is,még kenyeret is természetesen. Mivel nem volt sem öregtésztám, sem kovászom a kenyérsütéshez, valamit improvizálni kellett, hogy legyen mindennapi az asztalon. Erre a burgonyapehlyes kenyérre esett a választásom, mert nem kell hozzá semmi extra hozzávaló, csak mindent bepakolni a gépbe és indulhat is a dagasztás. A végeredmény pedig...................
Azt hittem beleörülök, mert olyan fantasztikus illatok szálltak a lakásban, mint egy pékségben. Ropogós, egyben nagyon vékony héjú, puha kenyérke kerül ma az asztalra. (csak nem nekem!)




25 dkg rétesliszt
20 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztö
5 dkg burgonyapehely
1 t.k. só
1 e.k. cukor
2 dkg vaj
3dl tej


Minden hozzávalót bepakoltam a kenyérsütögépbe; alulra a folyékony, felülre a száraz hozzávalókat. Megdagasztotta a gép a tésztát, ekkor lisztezett kelesztötálba tettem és langyos helyen duplájára kelesztettem. Lisztezett deszkán átgyúrtam, formáztam - ma épp kerekre - sütözacskóba csúsztattam és újra a duplájára kelesztettem. Pengével bevágtam a tetejét, beletettem egy jénaiba és hideg sütöbe téve, 180°-on szép pirosra sütöttem.


8 Comments:

trinity said...

Tényleg gyönyörű lett!!!
De ez már valóban önkínzás....

Hány percig dagaszt-keleszt a géped? Az enyém másfél óra, szerintem az sok ahhoz, hogy utána még kelesszem...Nem gondolod?

Ancsika said...

Trinity! kb. 30-35 perc. És az böven elég!

Chef Viki said...

Ezt mazochizmusnak hívják mifelénk :-)) Szuper jól néz ki!

Már az első hét közepénél járunk, nemsoká vége!!

Ancsika said...

TCV! aha!!! :)))

Tünde Pintér said...

Miankám

Gyönyörü kenyérke!!!!Én is beleharapnák az biztos!!!!!

Pusssz

Limara said...

Micsoda szépség! :))

Garffyka said...

Hamm! Az illata idáig érzik :-)
Kitartást! Alig párat kell még aludni, és máris visszafele számolhatod a napokat :-)

Gyöngyi said...

Gyöngyörűségesre sikerült!