péntek, március 27, 2009

Túrós baguett

Jelentem, megsütöttem a csodát! Chef Viki volt olyan drága és közzétette ezt a csodás receptet. Már annyi jót hallottam róla, hogy gondoltam, akkor ezt nekem is ki kell próbálni. Nagyon egyszerü a készítése és tényleg felülmúlhatatlanul finom. Pici gondom volt a német túróval, mivel sokkal lágyabb. krémesebb, mint az otthon megszokott, darabosabb túró. Max tanácsára belestem a dagasztóba és nagyon jól tettem, mert bizony kb. olyan volt a tészta állaga, mint a nokedli tésztáé. Jócskán kellett még lisztet hozzápótolnom, de végülis minden jól sült el, illetve ki! Ez a baguett marad az étlapon, gyakori vendég lesz nálunk.





1 e.k. olaj
1 e.k. ecet
250 ml víz
250 g túró
500 g liszt
25 g élesztö
1 púpozott e.k. cukor
1 csapott e.k. só


Mindent a kenyérsütögépbe pakoltam, bedagasztottam a tésztát. Duplájára kelesztettem, majd lisztezett deszkán átgyúrtam, 4 felé vágtam és hosszúkás cipókat formáztam belölük. Sütölapra fektettem a rudakat és latakarva újra a duplájára kelesztettem. Ekkor a tetejüket éles késsel bevágtam 3-4 helyen, majd vízzel megkentem és szezámmaggal, mákkal meghintettem. 170° os elömelegített sütöben - amibe elözöleg egy edénykébe vizet tettem alulra - ropogós, pirsra sütöttem.


5 Comments:

Garffyka said...

Ohhh, ezek a képek ... tiszta emberkínzás, még így, ebéd után is :-)

Max said...

Szuper!!

Örülök hogy sikerült!!!

Chef Viki said...

Ezt falun hájjal kenegetésnek hívják :-DD

Gyönyörűek lettek, nagyon ügyes vagy!

trinity said...

Mondtam, maga a tökély:)))
Nem mondod, hogy emellett még takarítottál is-amit ma összesütöttél megint?

Ancsika said...

Köszi Csajszikák és Max! Jól esik a dícséret! :)

Trinity! de bizony! én vagyok az univerzális háziasszonka! :) Már reggel 7-kor bedagasztottam a kenyérkéket és szépen, folyamatosan ügyködtem. Viszont azt nem mondom, hogy nem vagyok fáradt! :)))